28 Mayıs 2017 Pazar

Dream Style Yarışması Adana

Hayallerini gerçekleştirmek için "Dream Style" yarışmasına katılan geleceğin modacıları ve tasarımlanın büyük final gecesi muhteşemdi.
Yarışma öncesi ekip hazırlanırken gözlemledim. Herkes kıpır kıpırdı ve büyük heyecan tüm yarışmacıları sarmıştı. Son hazırlıklar tamamlandıktan sonra yarışma saati geldi ve Cem Özer'in sunumu ile gece başladı.
Organizatör "Banu Noyan" ve M1 Adana AVM Müdürü Yalçın Öz'ün beraber yürüttükleri "Dream Style Yarışması" 20 Mayıs Cumartesi günü M1 Adana AVM'de gerçekleşti.  Amatör modacılar hazırladıkları kıyafetleri harika bir defileyle jüri karşısına çıkardılar.
Bu güzel organizasyonda jüri üyesi olarak yer aldım.
Usta modacılar Cemil İpekçi ve Neslihan Yargıcı ile aynı organizasyonda olmak benim için çok özel ve değerliydi. Jürinin büyük bir bölümü akademisyenlerden oluşuyordu. Ayrıca jüride Türk Müziği'nin güçlü sesi Cenk Eren'de vardı.
Sanatçı söylediği şarkılar ile herkese güzel bir müzik ziyafeti sundu.
Birbirinden harika ve değişik tasarımların yer aldığı yarışmada puan vermek hiçte kolay olmadı.
M1 Adana "Dream Style" Moda Tasarım Yarışması Jüri Üyeleri (soldan sağa):
Berrin Avcılar
Leman Tatlı
Naci Sezgek
Cevza Candan
Cenk Eren
Banu Noyan
Cemil İpekçi
Yalçın Öz
Neslihan Yargıcı
Özlem Uslu
Dereceye girenlere para ödülü, katılan tüm yarışmacılara ise başarı belgesi verildi.
Yarışmada 15 amatör tasarımcının kıyafetleri yer aldı.
Sondan başa doğru gitmek istiyorum.
Hazırladığı “Peter Punk” adını taşıyan tasarımıyla Melih Zorbaz üçüncü oldu.
Özlem Dalyan “Cesaret” adlı tasarımıyla ikinci,
Ve Kübra Basut, “Dantelin Zaferi” isimli tasarımıyla birinci seçildi.
"Dantelin Zaferi" gerçekten çok ihtişamlıydı. Siyahın gücü diyorum.
Renkli giyinmeyi seviyorum; ama siyahın yeri çok ayrı.
Aslında bazen kolaya kaçmak gibi algılansada, siyahın asaleti ayrı...
Ödüller verildikten sonra toplu fotoğraf alınarak gece noktalandı.
Süper bir organizasyondu Banu Noyan ve Yalçın Öz ellerinize sağlık.
Böyle bir ekipte olmak benim için de çok özel ve keyifliydi.
Katılan tüm tasarımcılara başarılar diliyorum.
Yolunuz açık olsun.
Instagram:
@leman_tatli










26 Mayıs 2017 Cuma

Tarihi Yeni Uğur Helvacısı Adana Büyük Saat

Geçtiğimiz günlerde Tarihi Yeni Uğur Helvacısını ziyaret ettim.
Ziyaretim ile ilgili anlık paylaşımları instagram @leman_tatli adresimde geçmiş ve ayrıntıları blogta yazacağımı belirtmiştim.
Mekana gider gitmez ilk işim imalathaneye girmek oldu. Ustaları izledim. Sorular sordum ve dikkatimi çeken en önemli nokta, imalathanenin gözler önünde olmasıydı.
Bu insana güven veriyor. Her şey gözler önünde. Alışverişinizi yaparken, ustaları makinelerin başında izleyebilirsiniz. Adı "Tarihi Yeni Uğur Helvacısı" gerçekten de mekan tarihi. Birçok şubesi var. Ben "Adana Büyük Saatte" olana gittim.
İşletme dededen, babalara, babadan da oğullara geçmiş. Bu gelenek yıllarca süre gelmiş. Adana'nın tahin, cezerye, lokum ve tatlı da iddialı ismi olan Tarihi Yeni Uğur'un işletmecileri Mustafa Kemal Özdoğru ve Mustafa Kaya konularında oldukça tecrübeli ve işlerinde sağlam adımlarla ilerliyorlar.
Biz de gelenektir...
Bayramlardan önce bayram alışverişi yani tatlılar Yeni Uğur'dan alınır. Özellikle benim dedem helvada Yeni Uğur'dan şaşmazdı.
Kutu kutu lokumlar, cezeryeler, tahinler, helvalar alınır eve stoklanırdı. Hala da öyle... 
Ürünlerin hepsi birbirinden lezzetli. Bir yandan izledim, bir yandan tadına baktım. Alışverişe gelen misafirlere ikramda kusur yok. Lokumlardan, cezeryelerden, bandırmalardan bir yandan yerken, bir yandan siparişinizi verebilirsiniz. Üstüne mağaza içerisinde yapılan türk kahvesi de ikram.
Her şey nasıl lezzetli nasıl lezzetli. Bu arada diğer önemli nokta ise, son yıllarda kendilerini çok geliştirmişler ve değişik değişik isimlerde tatlılar ile damaklarımızı şenlendiriyorlar. Örneğin üstte bulunan görselde ballı narlı değişik bir lezzet yaratmışlar. Sonra fıstık ve fındık ile atom dedikleri değişik karışımlar yapıyorlar.
Ve bir de Madonna Lokumu var fındıklı. Aşırı lezzetli bir lezzet. Hatta isminden de gelen Madonna Lokumu, Amerikalar'a kadar gitmiş. Madonna'ya teslim edilmiş.
Yurt dışına giderken hediye olarak mutlaka "Turkish Delight" dediğimiz "Türk Lokumu" alıyorum.
Kendi kültürlerinde olmayan farklı lezzetler yabancıların da hoşuna gidiyor.
Cezeryelerin  gözümüzün önünde kesilmesi, arka tarafta imalathane kısmında kimin ne yaptığını görebiliyor olmamız ailecek tercih sebebimiz.
Özellikle yurt içi, yurt dışı hediyelik tatlı alımlarımızda ve bayram öncesi alışverişlerimizde sevdiğimiz bu mekanı sizlerle paylaşmak istedim.
Ve belirtmeliyim ki Yeni Uğur artık online siparişte alıyor.
www.yeniugursiparis.com adresinden online sipariş verebilirsiniz.
Belirttiğim adreslerden güncel bilgi ve paylaşımlara ulaşabilirsiniz.
Bol tatlı ve güzel günler dilerim.
Instagram:
@yeni_ugur_helvacisi
@leman_tatli









22 Mayıs 2017 Pazartesi

Çocuklar için Kitap Okuma Atölyesi Küçük Kara Balık

Çocuklara Kitap Okuma Atölye Çalışmamızı 20 Mayıs 2017 Cumartesi günü gönüllü arkadaşlarımın destekleri ile hayata geçti. Etkinliğe 6-10 yaşları arasında 16 çocuk katıldı. Küçük Kara Balık kitabı gönüllü öğretmen Ayşe Kaya tarafından baştan sona okundu ve etkinliğin sonunda çocuklara hediye kitaplar ve kitap ayraçları dağıtıldı.
Sosyal medyayı gerçek ortama taşıyıp, insanları buluşturduk.
Kendi çabalarımız ile çocukları mutlu etmek ve kitap okuma konusunda farkındalık yaratma adına gerçekleştirmiş olduğumuz etkinliğimize ilgi büyük oldu. Duyuruyu sosyal medya hesabımdan yaptım ve geri dönüşlerden çok mutlu olduk. Günün sonunda çocuklar da veliler de mutlu ayrıldılar.
Sondan başladım yazmaya... Gelelim en başa... Bizim süper bir okuma kulübüz var. Kulüpteki arkadaşlarımın hepsi birbirinden değerli insanlar. Herkesin yolu, kesişim noktası ortak. Kitaplar... Kitap sevgisi, kitap okumak... Seçilen bir kitabı yorumlamak üzere toplanıyoruz. Sevgili Nihan'cım ve Ayşe hocam fikri destekleyip en baştan beri yanımda oldular.
Beraber düşündük, neler yapabiliriz, nasıl yapabiliriz diye...
Derken bu fikir çıkıverdi ortaya. Hepimizin eğitimci ve öğretmen olması da diğer bir ortak nokta oldu bu konuda. Küçük Kara Balık'ı seçelim dedi Ayşe Hocam...
İçerisinde mesaj olan, çocukları yönlendirmek ve onlara farkındalık kazandırmak adına başlattık ve sıvadık kolları. Her şeyi beraber planladık. Heyecanı beraber paylaştık.
Etkinliğin sonunda miniklere kitapta hediye edelim istedik. Adana Çakmak Plaza'da yer alan Evrensel Kitap evi kırmadı bizleri ve ellerinde bulunan kitapları verdi.
Macaron oyun evi, kitabımızın adına kitap ayracı hazırladı. Böyle bir sosyal sorumluluk projesi için mekanlarının kapılarını sonuna kadar bize açtılar.
Çevremizde duyarlı insanların olduğunu bilmek çok güzel. Hepimiz tek yürek hareket ettik. Sonucun güzel olması, çocuklara küçücükte olsa ışık olmaktı dileğimiz.
Etkinlikten bir gün önce Ayşe Hocam ile buluştuk. Her bir kitabı ayrı ayrı değerlendirdik. Yaş seviyelerine uygun olanları tespit edip, ayraçlarını ekleyiverdik aralarına...
Ve beklediğimiz gün geldi. Heyecan sardı her birimizi...
Üzerinde isimlerinin yazdığı sarı yaka kartlarını taktım miniklerin. Onlarda merak ediyorlardı belki. Kimdi bu öğretmenler? Onlar için, tam olarak ne yapacaktık o gün?
Bir varmış bir yokmuş ile başladı gün ve kitap...
50dk süren keyifli yolculuk sonrası, parlayan ve gülen gözler bakıyordu bizlere.
Aldılar sırayla kitaplarını. Biz bu etkinliği kendi çabalarımız ile gerçekleştirdik. Ve bu etkinlikleri devam ettirme niyetindeyiz.
Etkinliklerimizde gönüllü okuyucu olarak yer almak isterseniz,
lemanulas@gmail.com adresime ya da
instagram: @leman_tatli
adresimin mesaj kısmına "Katılmak İstiyorum" diye bir mesaj atabilirsiniz.
Okuduğunuz ve evinizin bir köşesinde atılı şekilde duran çocuk kitaplarınız var ise, bizimle paylaşabilirsiniz.
Okyanus ve deniz yıldızı hikayesini biliriz.

"Bir zamanlar yazılarını yazmak üzere okyanus sahiline giden aydın bir adam varmış. Çalışmaya başlamadan önce sahilde bir yürüyüş yaparmış. Bir gün sahilde yürürken plaja doğru baktığında dans eder gibi hareketler yapan bir insan görüntüsü görmüş. Başlayan güne dans eden biri olabileceğini düşünerek gülümsemiş ve ona yetişebilmek için adımlarını hızlandırmış. Yaklaştıkça bunun bir genç adam olduğunu ve dans etmediğini görmüş. Bir kaç adım koşuyor, yerden bir şey alıyor ve yumuşak bir hareketle okyanusa fırlatıyormuş.

Biraz daha yaklaşınca seslenmiş:
"Günaydın. Ne yapıyorsun böyle ?"

Genç adam durmuş, başını kaldırmış ve cevap vermiş:
"Okyanusa denizyıldızı atıyorum."

"Sanırım şöyle sormalıydım demiş Bilge adam... Neden okyanusa
denizyıldızı atıyorsun ?"

"Güneş çoktan yükseldi ve sular çekiliyor. Eğer onları suya atmazsam ölecekler."

"Ama delikanlı görmüyor musun ki kilometrelerce sahil var ve baştan aşağı denizyıldızıyla dolu. Hiçbir şey fark etmez !"

Genç adam kibarca dinlemiş, eğilerek yerden bir denizyıldızı daha almış ve dalgalanan denize doğru fırlatmış.
"Bunun için fark etti."

Sosyal sorumluluk adına düzenlediğimiz bu etkinliği ayda bir gönüllü okuyucular ile devam ettirmeyi planlıyoruz.”
Bir hayat değiştirmek, bir tanesine bile ışık olmak adına katıl bize...
Instagram:
@leman_tatli
Email:
lemanulas@gmail.com













19 Mayıs 2017 Cuma

Wonasis Resort & Aqua Otel Mersin

Geçtiğimiz hafta sonu Adana'ya sadece 1 saat uzakta olan Wonasis Resort & Aqua Otele gittik.
Buna aslında kısa bir süreliğine geçirilen küçük bir kaçamakta diyebiliriz...
Deniz havası ruhuma çok iyi geldi.
Otel beş yıldızlı ve Mersin Kargıpınarın'da yer alıyor.
Oda kahvaltı ya da yarım pansiyon konaklama hizmeti var.
Kapıdan içeri girer girmez büyük bir tesis sizi karşılıyor. Akdeniz'in güzel denizinin yanı sıra biri Aqua, diğer büyük havuz olmak üzere 2 büyük havuz var.
Odalar "Standart, Aile Odası, Wona Suit Oda ve Engelli Odaları" mevcut.
Biz Standart odada kaldık.
Odaların balkonu yeşil alana bakıyor. Her yer bol bol yeşil ve geniş alan...
Özellikle sabahın en erken saatlerinde, saat 7-8 gibi balkona çıkıp oturdum.
Çıt ses yok... Sadece kuş sesleri vardı her yanda...
Hafta sonu dinlenmeye gittik, uyu işte...
Olmaz yatamam kalktım sabahın en erken vakti. Çıktım balkona, aldım çayımı elime.
Neden? Anı yaşamam lazım...
Fotoğrafta görmüş olduğunuz gibi, odalar bu şekilde.
1. katlar bahçe ve yeşil ile iç içe...
Özellikle çocuklu aileler için güzel bir tercih olabilir.
Geniş yeşil alanların yanı sıra, çocuklar için büyük bir çocuk oyun alanı var.
Çocuk parkının hemen yanında büyük bir Aqua havuz var.
Renkli, güzel kaydıraklar ve oldukça geniş bir havuz var.
Bizim odamızdan manzara bu şekildeydi. Ağaçların gölgesi ve kuş sesleri ile gün başlıyor ve yine sakin ve dingin bir şekilde bitiyordu.
Gelelim yemeklere...
Ana yemeklerin yanı sıra çeşitli salata ve meze çeşitleri olan açık büfe gayet iyiydi.
Şefin tavsiyesini aldım ve çıkan yemekler hakkında bilgiler aldım. Her gün farklı yemekler çıktığını belirten Ramazan Şef, lezzetlerine çok güvendiklerini belirtti.
Gerçekten güzeldi lezzetler...
Tatildeyken ve döndükten sonra oldukça benzer soru aldım.
Özetlemek gerekirse;
Soru 1: Mersin'in tam olarak neresinde uzak mı?
Hayır uzak sayılmaz. Belki bu ifadeler mesafeyi daha kafanızda daha netleştirebilir.
Mersin şehir merkezine 20km, Uluslararası Adana Şakirpaşa Havaalanına 80 km, Kızkalesine 30km, Mersin Çeşmeli Otoban çıkışına 3km mesafededir.
Soru 2: Otelde her şey dahil mi?
Hayır her şey dahil değil. Oda kahvaltı ya da Yarım pansiyon konaklama mevcut.
Soru 3: Nişan, düğün, özel gün kutlaması yapılabiliyor mu?
Evet bunun için oldukça büyük bir alan var ve özel gün kutlamaları yapılabiliyor.
Soru 4: Deniz temiz miydi?
Bizim gittiğimiz hafta hafif bir rüzgar vardı ve dalgalıydı; ama genel olarak temizdi. Deniz ayakkabısı ile girdim. Normal basamam kuma :)) takıntı işte!
Soru 5: Oda fiyatları nedir?
Fiyatlar sezona bağlı olarak değişiyor. Bu yüzden detaylı bilgi almak için aşağıda belirtmiş olduğum telefon numaralarından güncel bilgiye ulaşabilirsiniz.
Kafa dinlemek ve hafta sonu için ideal.
Biz koşturmaca ve gürültüden bir az da olsa kaçabildik.
Mersin için çok iyiydi diyebilirim.
Not: Lütfen Antalya otelleri ile kıyaslamayınız.
Adres:
Akdeniz Mh. Şehit Yakup Yılmaz Cd. No:53 Kargıpınarı Mersin
Telefon: