24 Temmuz 2017 Pazartesi

İstanbul Anadolu Yakası 4 Farklı Mekan Önerisi

Tatili beklemek vardır hani... Onu beklerken hayal kurmak. Yapılacaklar listelerini hazırlamak. Düşünmek, hayal etmek, beklemek...
Sonunda buldum şuraya gidelim. Bu yıl kesinlikle burayı görmeliyiz demek.
Yanıma ne alsam? Valizi ağırlaştırmamak gerek. Bu yıl aynısını yapmayacağım. Geçen yıl götürdüklerimi hiç giyinmemiştim. Sizde de olur mu?
Her seferinde bu yıl valizim daha hafif olacak deriz belki; ama hesaplar gerçekler ile çokta aynı noktada kesişmez. Bunlar tatlı küçük ayrıntılar olsa da en keyifli an değil midir tatil? Kocaman ve yoğun bir yılın ardından gelen rahatlık hissi.
Telefonda bulunan saatin alarmının en azından bir süre çalmaması. Kimsenin rahatsız etmemesi. Bir yerlere, bir şeylere koşturmadan geçen belirli bir süre. Eminim herkesi rahatlatıyor.
İşte tam da bu anlardan İstanbul ziyaretim sırasında hoşuma giden 4 farklı mekanı sizlerle paylaşmak isterim. Ziyaretimiz sırasında, zaman sıkıntısından ötürü 4 mekan değerlendirebiliyorum. Diğer ziyaretimde farklı öneri mekanlar ile tabiki karşınızda olacağım.
Biz gezdiklerimizden çok keyif aldık. Belki yolunuz düşer, rastlarsınız Leman demişti dersiniz. Anadolu tarafında olan, belki de sizin en iyi bildiğiniz mekanları bir de benim kalemimden okumaya buyrun...
İlk olarak "NeliPide" ile başlamak isterim.
Konum olarak Bağdat Caddesi Çiftehavuzlarda yer alıyor. Mekan kahvaltısı ile gayet ünlü. Karadeniz Ordu yöresine ait lezzetler oldukça çarpıcı güzellikte.
Uzun zamandır görmediğim İstanbul'da yaşan bir arkadaşım ile birlikte gittik. Bizi bir masa karşıladı. Of diyorum... Özel pideler, peynirler, zeytinler, reçeller, yumurtalar, patatesler, soslar neler neler... Hepsi denemeye değerdi. Masamıza gelen taze ve sınırsız çay servisi ile keyifli sohbet eşliğinde kahvaltımızı yaptık.
Kahvaltının yanı sıra, beş çayı vakitlerinde gidip atıştırabileceğiniz bu çıtır pide ve bu özel tatlının lezzetine bakmanızı öneririm.
Ağıza gelen minicik fındık tanelerinin kaymak ile bütünleşerek damağınızda harika bir şölene dönmesi süper bir his. Ağır ve baygınlık verici bir tatlı değil. Ordu'nun bu güzel lezzetlerini İstanbul'da bulmak çok güzel. Mekan geniş ve gayet ferah. Üst katta çocuklu aileler için çocuk oyun alanı bulunuyor.
Gelelim ikinci mekana...
Soğuk ve yağmurlu bir gündü. Kış mevsiminde küçük bir hafta sonu planımız sırasında, Ufuk ile Kadıköy'de koşar adımlarla yağmurdan kaçarak ilerliyorduk. "Ekspres İnegöl Köftecisi" karşımıza çıktı ve giriverdik içeri. O gün yediğimiz o köfteleri hiç unutamam.
Sıcacık ve çok lezzetliydi.
Bağdat Caddesin'de yürürken yine "Ekspres İnegöl" yazısı ile karşılaştım. Çiftehavuzlar'da şubesi olduğunu bilmiyordum. Sonradan öğrendim. Çok sevindim ve hemen dalıverdim mekana. İçi kaşarlı köfteyi mi yazayim, piyazı mı, yoksa nefis biber turşusunu mu?
Hepsi birbirinden lezzetliydi.
Köftelerin yanına ne içsem diye hiç düşünmeyin.
Manyastan gelen özel yoğurt ile yapılmış ayranı içmenizi öneririm.
Üzerine yine mekanın sevilen ve ünlü tatlısı ile harika bir çay eşlik edebilir masanıza.
Tatlı içinize bayıltmıyor.Tam tadında ve kararında.
Üçüncü öneri mekanım ise "Marmaris Büfe"
Kokoreç, midye dolma, midye tava severler için...
Ben midye tavayı çok seviyorum. Her İstanbul ziyaretimde mutlaka tadıyorum.
Alt Bostancı'da otobüs duraklarının hemen karşısı oldukça merkezi bir mekan.
Buraya gelenlerde gözlemlediğim kadarı ile herkeste aynı hızlı ve pratik alışkanlık var. Siparişler söyleniyor. Sıcak sıcak servis yapılıyor. Tabakların biri geliyor, diğeri gidiyor.
Kokoreçte usta "Murat Usta" ile tanışmanızı öneririm. Kokoreçler ondan sorulur. İşini büyük bir keyifle ve severek yapıyor çok belli. Ellerinize sağlık.
Ve son olarak dördüncü mekanımız Fener Kalamış'ta "Develi Restoran"
Bu mekanda gün batımını izlemenizi öneririm. Martıların uçuşları, suyun çarpan hafif dalgalarını dinlemek oldukça hoş.
Rezervasyonsuz gitmemenizi öneririm. Özellikle akşam yemekleri için mekan bir hayli kalabalık oluyor. Servis ve sunumdan memnun kaldık. Kıyaslamayı da hiç sevmem; ama genelde Adana'da tavuk şişin yanına pilav gelmez. Değişiklik güzeldir. Beğendim. Gün batımını izledikten sonra uzun bir geceyi bu mekanda karşılayabilirsiniz.
Tatiliniz mutluluk ile geçsin.
Ah İstanbul! Beni büyüleyen isimlerden en çok büyüleyeni yine sensin.
(Pierre Loti)
Diğer bütün kentler ölümlüdür, ama sanırım İstanbul, insanlar var oldukça yaşayacaktır.
(Petrus Gyllius)
Güneşin batışı ve doğuşu nasıl şehirsin sen...
Beni korkutan, sevindiren, kendine aşık eden, etrafında döndüren...
Sen İstanbul ol! Çünkü bu en çok sana yakışır!
(Leman Tatlı)