26 Mayıs 2017 Cuma

Tarihi Yeni Uğur Helvacısı Adana Büyük Saat

Geçtiğimiz günlerde Tarihi Yeni Uğur Helvacısını ziyaret ettim.
Ziyaretim ile ilgili anlık paylaşımları instagram @leman_tatli adresimde geçmiş ve ayrıntıları blogta yazacağımı belirtmiştim.
Mekana gider gitmez ilk işim imalathaneye girmek oldu. Ustaları izledim. Sorular sordum ve dikkatimi çeken en önemli nokta, imalathanenin gözler önünde olmasıydı.
Bu insana güven veriyor. Her şey gözler önünde. Alışverişinizi yaparken, ustaları makinelerin başında izleyebilirsiniz. Adı "Tarihi Yeni Uğur Helvacısı" gerçekten de mekan tarihi. Birçok şubesi var. Ben "Adana Büyük Saatte" olana gittim.
İşletme dededen, babalara, babadan da oğullara geçmiş. Bu gelenek yıllarca süre gelmiş. Adana'nın tahin, cezerye, lokum ve tatlı da iddialı ismi olan Tarihi Yeni Uğur'un işletmecileri Mustafa Kemal Özdoğru ve Mustafa Kaya konularında oldukça tecrübeli ve işlerinde sağlam adımlarla ilerliyorlar.
Biz de gelenektir...
Bayramlardan önce bayram alışverişi yani tatlılar Yeni Uğur'dan alınır. Özellikle benim dedem helvada Yeni Uğur'dan şaşmazdı.
Kutu kutu lokumlar, cezeryeler, tahinler, helvalar alınır eve stoklanırdı. Hala da öyle... 
Ürünlerin hepsi birbirinden lezzetli. Bir yandan izledim, bir yandan tadına baktım. Alışverişe gelen misafirlere ikramda kusur yok. Lokumlardan, cezeryelerden, bandırmalardan bir yandan yerken, bir yandan siparişinizi verebilirsiniz. Üstüne mağaza içerisinde yapılan türk kahvesi de ikram.
Her şey nasıl lezzetli nasıl lezzetli. Bu arada diğer önemli nokta ise, son yıllarda kendilerini çok geliştirmişler ve değişik değişik isimlerde tatlılar ile damaklarımızı şenlendiriyorlar. Örneğin üstte bulunan görselde ballı narlı değişik bir lezzet yaratmışlar. Sonra fıstık ve fındık ile atom dedikleri değişik karışımlar yapıyorlar.
Ve bir de Madonna Lokumu var fındıklı. Aşırı lezzetli bir lezzet. Hatta isminden de gelen Madonna Lokumu, Amerikalar'a kadar gitmiş. Madonna'ya teslim edilmiş.
Yurt dışına giderken hediye olarak mutlaka "Turkish Delight" dediğimiz "Türk Lokumu" alıyorum.
Kendi kültürlerinde olmayan farklı lezzetler yabancıların da hoşuna gidiyor.
Cezeryelerin  gözümüzün önünde kesilmesi, arka tarafta imalathane kısmında kimin ne yaptığını görebiliyor olmamız ailecek tercih sebebimiz.
Özellikle yurt içi, yurt dışı hediyelik tatlı alımlarımızda ve bayram öncesi alışverişlerimizde sevdiğimiz bu mekanı sizlerle paylaşmak istedim.
Ve belirtmeliyim ki Yeni Uğur artık online siparişte alıyor.
www.yeniugursiparis.com adresinden online sipariş verebilirsiniz.
Belirttiğim adreslerden güncel bilgi ve paylaşımlara ulaşabilirsiniz.
Bol tatlı ve güzel günler dilerim.
Instagram:
@yeni_ugur_helvacisi
@leman_tatli