12 Nisan 2017 Çarşamba

Veronika Arman ile “Sanat ve Hayat” üzerine sohbet

Hayatı Parmak Uçlarında Yaşamak...
Adana Veronika Arman Bale Okulu’nun sahibi Veronika Arman’ı yakından tanıma fırsatı edindim.
Pozitif enerjisi, güler yüzü ve tatlı sohbetine hayran kaldım.
Kendisiyle “Sanat ve Hayat” üzerine röportaj gerçekleştirdim. Uzun yıllar bale yapan ve çevresine ışık olan Veronika Arman’ın hayat hikayesinin her saniyesini büyük bir zevk ile dinledim.
Lezzetini unutamayacağım vişneli tartınız, sıcak çayınız, kalpten gülümsemeniz ve keyifli sohbetiniz gönlüme, ufkuma çok iyi geldi.
Bu tatlı günün detaylarını kaleme almak istedim. Leman Tatlı'dan sorular ve Veronika Hanım’dan yanıtlar…
Sanat sizce ne demek?
Yaratcılık demek… Hislerini ortaya koymak… Yoktan var etmek… Hislerini sanki bir kılıfa giydiriyorsun ve hareket ediyorsun. Zaman zaman bir anda hızlı çıkıveriyor, zaman zaman daha duygusal oluyorsun.
Bunların yanı sıra sanat da sanat faktörü çok önemli.
Disiplin, bir sanatta ilk başta yer alması gereken en önemli unsurdur. Kararlı bir şekilde ilerlemek ve sonucunda mutluluğa ulaşmaktır. Bir şeyi başarmak, hedefine varmanın mutluluğunu doğuruyor.
Önce insan diyor ki yok ben yapamam, yapamıyorum… Hayır yaparsın!
İnsan yeter ki bir şeyi istesin. İsteyen insan her şeyi yapar. Aslında sanat tarif edilmesi çok geniş bir alan.
Herhangi bir becerisi olan insanlar için önerim, kendinize güzel hobiler yaratın ve bir sanat ile uğraşın. Çünkü bir şeylerle uğraşan insan, kötülük düşünemez. Ve bunun sonucunda kendinize saygınız ve kıymetiniz daha da artar.
Sanat ile uğraşan insanlar ince düşünceli ve saygılı düşünün insanlardır.
Bale Konusunda Başarınızın Sırrı Nedir?
Bunun sebebi eğitimden ileri geliyor. Çok iyi bir eğitim aldım. Örneğin Sahneye ışık nereden verilir? Bir tütü nasıl dikilir? Her şeyi çok gözlemledim ve öğrendim. Bale okulumu idare ediyor. Resital ve karagorafide her şeyi düşünüyorum. Yeri geliyor elbiseyi elime alıyor kendim düzenliyor ve dikiyorum. Elbiseler terziler tarafından getiriliyor; ama ben onları cilalıyorum. Sağını, solunu değiştiriyorum. Elbisenin üzerine eklemeler, çıkarmalar yapıyorum. Gözlerimi kapatıyorum ve ben sahnedeyim. Hep bunu düşünüyorum. Resitaller zamanı çocuklarımın “Yeter Anne” dediklerini işitiyorum. Çünkü hep bunu düşünüyorum. Bu yüzden Adana’ya bale okulunu açtığım ilk yıl resital düzenledim. Yılların birikimi güzel resitaller ortaya çıkarmama yardım etti. 
Avrupa’da en beğendiğiniz, başarılı bulduğunuz bale okulu hangisi?
Londra, Studgart, Berlin çok iyi. Tabiki küçük küçük yerlerde güzel Salzburg gibi…
Erkeklerin balet olması ile ilgili düşünceniz nedir?
Veronika Arman Bale Okulumda “Erkek balerinler için para almıyorum.” ama ona rağmen bir tanecik öğrencim var. Erkek çocuklara da bunun özendirilmesini ve teşvik edilmesini düşünüyor ve istiyorum.
Balenin yaşı var mı? Bir kişi baleye kaç yaşında başlayabilir?
Şimdi 4 yaşında başlayanlar var. Evet tabiki iyi. Disiplin alıyorlar, ama ben daha çok çocukların ilkokulda başlamalarını öneririm.
Hobi olarak ise, başlamanın yaşı yok. Keyifli çünkü; müzik eşliğinde bu da bir nevi spor…
Bale dışında hayatınızda en önem verdiğiniz şey nedir?
Ailem. Üç çocuğum bir araya geldiğinde hep şunu diyorum. Bu yaratıklar benim mi diyorum? Karı koca ile başladığımız bu yol çocuklar ve torunlar ile büyüyüp genişledi.
Hayatınızda hiç unutamadığınız an nedir?
Öğrenciyken bale gösterimizde “Uyuyan Güzel” oyunu için hocamız ile hangi kız dans edecek diye seçim yapılacak denildi ve “Mavi Kuş” sen olacaksın dediler. Mutluluktan uçtum; ama sonra düştüm ve sakatlandım. Çok istediğim o gösteriye çıkamamıştım ve “Mavi Kuş” başka birisi olmuştu.
Ve hayatımda eşimi kaybetmem en büyük üzüntümdü.
En büyük, ilk sevincim ise ilk evimdir. Her zaman hayal ettiğim bir evdi.
Taşındım ve kendi evimin terasına çıktım. Akşam vaktiydi oturdum ve kendi evimi dışardan seyrettim. Pencereden ve aralanan perdeden içeriye geriden baktım hafifçe ve hayal ettim…
Hayatı parmak uçlarında yaşayan ve Adana’ya bale okulu açıp, sanatı sevdiren, insanlara ve topluma örnek olan Veronika Hanım’a yeniden teşekkürlerimi sunarım.
Sanata ve sanatçıya olan saygımı yazılarımda ve paylaşımlarımda sık sık bahsediyorum.
Hobilerimiz bizler için çok değerli, hobilerinizi yaşatın ve nefes alın…