8 Şubat 2017 Çarşamba

Sırt Çantası ile Yolculuk

Bir sırt çantası, bir dünya hayaller...
Yolculuk...
Macera....
Serüven...
ve en önemlisi rahatlık!
Bir sırt çantası ile seyahat edilir mi? Olmaz öyle nasıl gidilir canım demeyin?
Gidilir! Hem de çok güzel ve rahat gidilir. Yanınızda taşıyacağınız kilolarca çekeceğiniz valiz olmamalı. Taşıyacağınız umutlarınız, yeni gördükleriniz, hayalleriniz olmalı. Yurt dışı seyahatimin tam 5 gününü görmüş olduğunuz bu sırt çantası ile geçirdim. Aldıklarım dışında ekstra bir şey almama bile gerek kalmadı. Tek istediğim yollarda rahat etmekti. Gerçekten de öyle oldu.
*Pasaport, cüzdan, kimlik, uçuş bilgileri, harita, saat
*Isıtıcı bir mont
*3 farklı T-shirt, 1 pantolon
*1 bot, yedek çorap, iç çamaşırları
*Kabine uygun (sıvı olarak) boyutlarda deodorant, parfüm, şampuan.
*1 ruj, 1 rimel
*Fotoğraf makinesi, şarj aleti, kulaklık
*Kalem, not defteri, peçete, ıslak mendil, tarak
*Güneş kremi, güneş gözlüğü
*Eldiven, bere...
*Ne olur ne olmaz ağrı kesici
Son 3 yolculuğumda bu taktiği uygulamaya başladım. İnanın fazlası değil. Fotoğrafta gördüğünüz gibi bir sırt çantası. Diğer elimde bulunan ise dönüşte almış olduğum hediyelikler hafif bir poşet.
Valiz sıralarında beklememek, hızlı adımlarla yürümek yolcuğun en keyifli anları.
Çünkü sırt çantanız sizin her şeyiniz oluyor. Eviniz gibi. Onunla beraber anılar biriktirmeye başlıyorsunuz. Değişik inanışlarım vardır. Üzerime giydiğim ya da yanıma aldığım takı, eşya ya da her neyse benimle yola çıkar ve onları şanslı görürüm.
Sanki onlarda benimle beraber gezer, görürler, o anı yaşarlar.
Özel olurlar.
Çünkü yanınıza aldıklarınız seçtiklerinizdir...
O hayalleri, mutlulukları onlarla da paylaşırsınız.
Omuzlarına ağırlık yüklemek yerine, kalbine umut yükle...
Sokaklarda rahatça ve hafifçe keşfe çıktığında "Oh be dünya varmış" diyeceğinizden eminim.
Çünkü seyahat etmek yüzünüzde gülümseme yaratır. Hızlı ve pratik olabilmeyi gerektirir.
Dünyanın aslında nekadar küçük olduğunu...
Yeni dostlukları, yeni insanları, yeni yerleri, yeni kültürleri tanımanıza yardımcı olur.
Yolculuk özgürlüktür. Yola çıkmadan, yeni bir serüvene başlamadan önce bırakırsın tüm düşüncelerini tam orada...
Uçağın havada süzülmesi ya da tekerin dönmesi ile başlar macera... Çok sevdiğim bir aile dostumuz ile tatile giderken, hava alanında kalem ve bir parça kağıt çıkardı. Hadi bakalım tatil öncesi bir şeyler yazıyoruz dedi. Önce şaşırdık, güldük; ama yazdık hislerimizi. Yolculuk bittiğinde yine yazdık. Sadece 3-4 günde neler yaşamış, neler biriktirmiştik. Tatilin ilk günü yazılan notlar 3-4 cümleyi geçmezken, son gün neredeyse destanımsı yazılar ve güzel anılar ile bitirmiştik tatilimizi.
Ve o günden beri bunu hep yapıyorum.
Yazıyor, not alıyorum.
Aradan belli bir süre geçtikten sonra o notlara bakınca gülümsüyor ve duygulanıyorum.
Yolculuk ile ilgili en hoşuma giden sözleri paylaşmak istiyorum.
* Seyahatin önündeki tek engel kapının eşiğidir. (Bosna Atasözü)
* Yolculuk, bizi kendimize geri getirir. (Albert Camus)
* Mantık, sizi A noktasından B noktasına götürür. Hayal gücüyse, her yere… (Ainstein)
*Ne kadar yürürsen yürü; arkanda bıraktığın yol kadar güçlü ve henüz yürümediğin yol kadar zayıfsın… (Boris Vian)
* Sen yolundan yürü ve bırak, ne derlerse desinler. (Dante)

Keşifler!
Yollar, insanlar,  araçlar, diller, kültürler, yemekler, müzikler, tabelalar, renkler, anılar, umutlar, aşklar...
Ve
SEN...
Değişim için kendine zaman ayır, düşünme tak sırt çantanı çık yola...