17 Ocak 2017 Salı

Tarsus'ta Ne Yenir Nereler Gezilir?

Herkese kocaman selam:))
Geçtiğimiz günlerde küçük bir Tarsus ziyareti yaptım. Adana'ya yaklaşık yarım saat uzaklıkta olan Tarsus'ta gezecek ve tadım yapacak birçok nokta vardı; ancak zaman sorunumuzdan ötürü rehberim ve güzel arkadaşım Açelya bana nokta atış mekanlar önerdi. Tarsus'a daha önce de gitmiştim; ama bu seferki tam bir turistik gezi oldu. Tarsus'un nerede bulunduğunu ve uygarlık geçmişine kısaca bakmak gerekirse wikipedia'dan almış olduğum alıntıyı sizlerle paylaşıyorum. Daha detaylı bilgi öğrenmek isteyenler aşağıda bulunan linki tıklayabilirler.
"Tarsus (Hititçe: Tarşa), Mersin ilinin en doğusundaki ilçesidir. İlçe doğuda Adana, batıda Mersin merkez, kuzeyde Pozantı ve Çamlıyayla, güneyde Akdeniz ile çevrilidir. Tarihte en yaygın Kilikya olarak anılan bölgede bulunan ilçenin Hitit Uygarlığı başta olmak üzere köklü bir uygarlık geçmişi vardır. Hititler döneminde Tarsus, Kizzuvatna eyaletinin bir kentiydi. Tarsus, şu anki nüfusuyla Türkiye'nin 54 ilinden büyüktür."
Alıntı:
Trip adviser'a göre Tarsus'ta gidilecek yerler listelenmiş.
Listede neler yer alıyor? Görülmesi gereken ve listede yer alan ilk 10 mekanı paylaşmak istiyorum.
1)Tarsus Şelalesi
2)Ahsab-ı Kehf Mağarası
3)Nusret Mayın Gemisi Müzesi
4) Taşkuyu Mağarası
5)Old Tarsus Houses
6)Tarsus Müzesi
7) St. Paul Kuyusu
8) Kleopatra Kapısı
9) Tarsus Ulu Camisi
10)Kırkkaşık Bedesteni
Daha detaylı bilgi için linkten ayrıntılara bakabilirsiniz.
Bizim zamanımız kısıtlı olduğu için listenin hepsini tamamlayamadım. Tarsus Adana'ya çok yakın olduğu için kalan diğer kısımları istediğim zaman tamamlayabilirim diye düşünüyorum.
İlk önce "Old Tarsus Houses" Tarsus eski evleri gezdik. Rehberim sevgili arkadaşım Açelya'ya teşekkür ediyorum. Bu güzel programın her anında beni bilgilendirerek eşlik etti. 
Beraber hem keyifli zaman geçirdik hem de bol bol fotoğraf çektik.
Eski evlerin olduğu sokak çok değişik. Evler eski, özel gün fotoğrafçıları ve özel çekimler için bulunmaz bir mekan. Çünkü çektiğimiz kareler çok güzeldi. Nostaljiyi, eskiyi, tarihi seviyorum. Tarihin arasında yürümek çok keyifli.
Dar yollar, ara sokaklar...
Her köşe beni ayrı duygulara götürdü. Bir köşeye bakıp uzun uzun seyrettiğim oldu.
Zamanında bu evlerde kim bilir...
Kimler yaşadı, kimler geldi, kimler geçti...
Zaman kimileri için hızlı akıyor, kimileri için geçmiyor, kimileri için ilaç oluyor...
Bunları düşünürken Açelya St. Paul Kuyusuna yakın olduğumuzu ve burayı da görmem gerektiğini belirtti.
Ve St. Paul Kuyusu'nı ziyaret ettik. Burası neden önemli?
Saint Paul Hristiyanlığın yayılmasında önemli rol oynamış.
Hristiyanlık için kutsal yer.
Kuyu ve güzel bir bahçesi var.
Tarsus eski evlerini dolaşıp, tarihi soluduktan sonra, mekana çok yakın olan St. Paul Kuyusunu ziyaret edebilirsiniz.
Tarsus eski evleri ve St. Paul kuyusundan sonra, soluğu Şelale'de aldık.
Tarsus Şelalesi görülmeye değer güzellikte.
Tarsus Belediyesi'nin fotoğraf çekilmek için hazırlamış olduğu hatıra çerçeve yerine çıkıverdim. Arkamda Tarsus Şelalasi güzel bir kare alıverdim.
Şelalenin bulunduğu yerde aile çay bahçesi yer alıyor, ancak çevreye biraz düzenleme ve bakım yapılmalı diye düşünüyorum.
Tarsus'un yerlisi Şelale'nin çok güzel olduğunu, ancak yakın çevrenin ve turistlerinde gelmesi açısından daha ilgi çekilebilecek bir şeyler yapılması gerektiğini vurguluyor. Böyle güzelliklere sahip çıkmalı. Memleketimin güzel değerleri canlanmalı...
Şelale'den sonra şehrin tam merkezinde Yeşil Ova Kebap Salonuna uğradık.
Tarsus'un fındık lahmacununun meşhur olduğunu herkes bilir. Hemen denemeli dedim.
Hamuru nefis...
Minicik ve bol et ile hazırlanmış olan fındık lahmacunlar geldi.
İnanılmaz lezzetliydi.
Kesinlikle tavsiye ederim.
Gezmekten yorulmuş ve acıkmış olmanın da etkisiyle masada gördüğünüz her şeyi silip süpürdük.
Ayrıca humustan bahsetmek istiyorum.
O nasıl lezzet? Aman aman...
Lahmacun ve humustan sonra kebaba elimizi sürmedik. Tabiki tadına baktık; ama humus ve lahmacunun lezzeti çok güzeldi. Geldiği gibi bitti.
Sıcacık susamlı pidesi ve zengin sunumu ile Yeşil Ova Kebap salonunu öneririm.
Yolunuz Tarsus'a düşerse fındık lahmacunları yerken Leman demişti dersiniz.
Oradan çıktık, Tarsus'un en iyi en lezzetli hamburgercisinin yolunu tuttuk.
"Ketchap Burger"ın sahibi Alper Günaştı Bey ile tanıştım.
Kendisi meslektaşım öğretmen; ancak mesleğini yapmıyor.
                                       
Uzun yıllar mekan işletmesi yapmış ve işinde başarılı bir usta. Eli lezzetli derler ya...
Öyle işte!
Hamburger ekmekleri özel. Kocaman ve üzeri bol susamlı.
Etler %100 dana eti. Alper Bey, etin içerisinde baharat dışında katkı maddesinin olmadığını belirtti.
Mekanın sosları katkı maddeli değil. Sosları kendileri özel olarak hazırlıyorlar.
Ailenizle, arkadaşlarınızla gidebileceğiniz keyifli bir mekan.
Ayrıca "Ketchap Burger" "Alo Paket"i arıyarak eve ya da bulunduğunuz yere sipariş verebilirsiniz. Alo pakette menünün yanında sipariş vermiş olduğunuz içecek ücretsiz.
İçi doldu dolu malzeme, yanına sıcacak patates kızartması ve özel soslar ile servis edilen sunuma bayıldım. Mekanda hoşuma giden bir diğer nokta ise, her şeyin kullan at olmasıydı.
Çatal, tabak kullanılmıyor.
Alper Bey, her konuda hijyene çok önem verdiğini belirtti.
Instagram @leman_tatli adresimde paylaştığım videolarda, işin mutfak kısmında bulundum. Hamburgerlerin yapım aşamalarını gördüm, izledim.
Yolunuz Tarsus'a düşerse %100 Tarsus markası olan "Şehrin En İyi Hamburgercisi"ne gitmenizi ve özellikle "Baretta" yemenizi tavsiye ederim.
"Baretta"nın içerisinde 120 gram dana eti, mantar, közlenmiş biber, közlenmiş domates, karameliza soğan, steak sos, mozeralla peynir, turşu ve Akdeniz yeşillikleri yer alıyor. 
Şu gerçek ki, büyük, küçük, çoluk çocuk hamburgeri seviyoruz ve yiyoruz.
Madem öyle, yemişken eti kaliteli ve güvendiğimiz markalar tercihimiz olsun derim.
Ellerinize sağlık "Ketchap Burger"...
Ketchap Burger:
Tarsus Tren İstasyonun Karşısı
Telefon:
Instagram:
@ketchapburger
@leman_tatli