28 Ocak 2017 Cumartesi

Kebapçı Mesut Divan Oteli Yanı Adana

Herkese merhaba,
Adana'da kebap bir yaşam kültürü... 
Farklı şehirlerden birileri ile tanıştığımda nerelisin diye sorduklarında Adana deyince herkesin aklına gelen ilk şey "Ooo sizin oraların kebabı meşhur Adana Kebap değil mi?" diye sohbetler yaşıyorum.
Evet Adanalılar kebabı sever.
Hafta sonlarında ailecek yakılan mangallar, üstüne yenen kadayıflar meşhurdur. Çarşıda hemen hemen her noktada Adana kebap yapan yer bulursunuz.
Ben bu yazımda sizlere  Adana'nın yaşam kültürünün yeni nesillere aktarılmasını sağlayan ustanın evlatları ve torunlarının günümüzde "Kebapçı Mesut" ismiyle zirvedeki yerini koruyup sürdüren ve Adana Divan Oteli yanına açılmış olan şubesi "Kebapçı Mesut" hakkında bilgi vereceğim.
Adana'ya gelen misafirlerime gönül rahatlığı ile önerebileceğim bir mekan.
Gittim, denedim gördüm.
Leman gider gitmez masaya oturur bekler mi? Beklemez... Daldım mutfağa...
Şefler önlerinde önlükler, başlarında kepler çalışıyorlardı. Bir yandan günün servis edilmek üzere etleri yoğruluyor, bir yandan yanan odun fırınında tazecik ekmekler yapılıyordu.
Her konuda düzenli olmaları dikkatimi çekti.
Genelde her mutfağın kendine ait bir karışıklığı vardır.
Ben de mutfakta iş yaparken dağınık çalışırım.
Sonrada nasıl böyle her tarafı dağıtmışım diye hayretle bakar dururum; ancak şefler sistemli ve düzenli bir şekilde çalışıyorlardı. Her şeyin yeri, sırası belli. Bu nokta hoşuma gitti.
Masamıza servis edilmek üzere, tazecik ekmekler yapılmaya başladı.
Üzerine bol susam...
İncecik bir hamur... Mis gibi kabardı...
Sonrasında peynirli pide ve lahmacun girdi fırına...
Etler pişmek üzere şişe takıldı, lahmacun, peynirli pide ve ekmekler çoktan hazır...
Sıra geldi salataya yeşilliklere, mezelere...
Tazelik ön planda. Tazecik salata ve bol yeşillik geliverdi masamıza.
Buarada şalgamın lezzetine hayran kaldım. Şalgamı içerken tadını anlamak için, bir yudum alıp bırakmayın. Tek seferde arka arkaya 2,3 yudum alın o tadı boğazınızda hissedin.
Ben o şekilde içmeyi çok seviyorum.
Mezelerden ise humus ve salatalıklı süzme yoğurda bayıldım.
(Hemen bir not: Mekanın tasarımına, servis ve sunumun güzelliğine bakarsanız fiyatlar gayet uygundu. Görmüş olduğunuz mezeler ekstra, sipariş verdiğiniz kebabın yanında gelmiyor. Zaten genelde mekanlarda mezeler hep ekstradır bilgilerinize. İstediğiniz siparişte nelerin içinde olduğunu nelerin olmadığını sorarsanız, kasada sürpriz yaşamazsınız.)
Kullanılan kıyma, el kıyması ve 1 kişilik kebap 150gr.
1,5 kişilik kebap 225gr. ve 2 kişilik kebap 300gr.
Tek kişilik kebap yani 150gr. et gayet doyurucu ve lezzetliydi.
Arkasına mekanın kendi özel ev yapımı olan fıstıklı tel kadayıfın tadına baktım.
Öyle ki, tel kadayıfı ile ayrılmaz bir parça olan kaymak çok tazeydi ve yanına çok yakışmıştı.
İki kat ve ferah mimarisiyle Divan Oteli yanındaki Kebapçı Mesut'u gönül rahatlığı ile herkese öneririm.
Mekanın toplantı ve iş yemekleri için özel salonu bulunuyor.
Avizeleri, masaları, koltukları, çatalları, bıçakları, tabakları, bardakları hepsi ayrı güzel ve özenilmiş tasarımlardı.
 Uğrarsanız Leman demişti dersiniz.
Şimdiden afiyet olsun.
Adres:
Çınarlı Mh. Turan Cemal Beriker Blv. No:33 Divan Oteli Yanı
Seyhan/Adana
Rezervasyon:
Instagram:
@kebapcimesutadana
@leman_tatli