14 Aralık 2016 Çarşamba

Yeni yıl ağacınızı evde siz yapın

Neler oldu neler bitti...
2016 Türkiye'yi üzen bir yıl oldu. Acımasızdı... Kederliydi... Hem çok hareketli hem de çok durgundu... Düşündürücü ve üzüntü vericiydi çoğunlukla...
Karar almıştım, depresif yazılar yazmak istemiyor, okuyanları da mutsuz etmek istemiyorum; ancak yaşananlardan, gündemin yoğunluğundan, haberlerin acı gerçeğinden kaçamıyoruz. 
Umarım ki; 2017 hepimiz için uğurlu gelir. Sağlık, mutluluk ve barış getirir. Bu yazımda sizlere evde kullanılabilecek malzemeler ile ev yapımı yeni yıl ağacı örnekleri paylaşmak istiyorum.
İlk fotoğraf yumurta kaplarından yapılmış. Biriktirdiğimiz yumurta kaplarını alıp, yeşile  boyayarak güzel bir ağaç elde edebiliriz. 
Yeşil kutuların üzerlerini de renkli toplar ve sarı renkli fiyonklar da ekleyebiliriz işte hepsi bu. 
Zor yanı, yumurta kabı biriktirmeye uzun zaman önce başlamalı. Bu boyutta bir ağaç için kaç tane kap kullanmalı? Fazla olmalı tabii...
Diğer bir fikir; brokoliler ile...
Brokoliyi yemeden önce hep içimden şunu geçirmişimdir: "Bu nasıl ya böyle ağaç gibi??" İki üç tane brokoli yanyana gelince küçük bir orman oluyor sanki. Fikir olarak güzel. Görselde minik boy olanlar kullanılmış ve işte sonuç... 
Üzerinde bulunan kırmızı toplar domates olsa gerek, turuncular da havuç diye düşünüyorum.
Zor yanı; bu ağaç uzun süre dayanmaz. Brokolilerin zamanla rengi değişir ve kokabilir:))
Peki ya buna ne demeli? 
Mantar tıpaların birleşimi çok tatlı olmuş. Bu fikri sevdim.
Zor yanı; üçgen ağaç şeklini verip, birbirine yapıştırma kısmı zor olabilir...
Sanırım en kolay ve rahat yapılabilene geldi sıra...
Büyükten küçüğe özel olarak hazırlanan minderler sıra ile üst üste konur ve tepesine bir yıldız, etrafına renkli ışıklar güzel görünüyor.
Diğer bir fikir ise; farklı boyut ve renklerde bulunan düğmeler ile bir ağaç yapılabilir. 
Zor yanı; ben sanırım böyle bir çalışmayı yapamam! ama fikir çok güzel.
Son olarak, farklı boyutlardaki tahtalar ya da ağaç dalları bir ipe dizilerek asılabilir. En sonuncu fikri geçen yıl yazmıştım bakınız;
Zaman nasıl hızlı geçiyor. Yazdığım günü hatırlıyorum. Deniz arkadaşım kendi evi için hazırlamıştı. Çektiği fotoğrafları benimle paylaşmış ben de hemen yazıvermiştim. Teşekkür ederim.
Bu blog yazım için görseller ve fikir
Linki tıklayarak daha fazla ve farklı ağaç modellerine ulaşabilirsiniz. Daha önce pek rastlamadığım ve en çok hoşuma giden altı kareyi sizlerle paylaşmak istedim. Hazır almaktansa kendi el emeğim ile bir şeyler hazırlamayı çok seviyorum. Bu önerilerden bir tanesini herkes rahatlıkla yapabilir diye düşünüyorum. İnsan bir şeyler yaparken rahatlıyor. Beynini boşaltıyor. Deneyin derim. 
Renkli, keyifli, mutlu bir 2017 olsun!
Instagram: @leman_tatli