30 Aralık 2016 Cuma

Süt İçmenin Faydalarını Biliyor musunuz?

Geçtiğimiz günlerde internette süt ve sütün faydaları ile ilgili yazılar okudum. Araştırma yaparken karşıma “Süt içmemiz için 8 önemli neden” yazısı çıktı.
Sizlerle 8 önemli nedenin başlıklarını paylaşmak istiyorum. Başlıkların alt başlıklarını ve detayları nı okumak isterseniz linkten yazıya ulaşabilirsiniz.

1)Göbek yağlarını yakıyor
2)Güçlü kemikler için birebir
3)Cildin yıpranmasını ve yaşlanmasını önlüyor
4)Beyne ihtiyacı olan enerjiyi sağlıyor
5)Kalp ve damar sağlığı için çok önemli
6)Kolesterol düşürüyor
7)Kronik bronşit ve bağırsak kanserini önlemesine yardımcı oluyor
8)Osteoporpzdan koruyor
Sağlığımız için çok önemli olduğunu biliyoruz, ancak yeteri kadar içiyor muyuz? Düzenli süt içmeye 7'den 70'e herkesin ihtiyacı var. Süt içmek konusunda küçüklüğümde hatırladığım tek şey, annemin arkamdan süt bardağını koşturmasıydı. Bizim eve açık sokak sütü alınırdı. Annem onu kaynatır sonrada bana zorla içirmeye çalışırdı. Neden zorla? Kaynayan sütün üzeri kaymak tutardı ve ben o kaymağı asla içemezdim. Üstüne hayvansal bir koku hisseder bardağı bırakırdım. Süt içmeyi sevmezdim. Garip bir duygu... Sonra ilkokul çağlarımda “Selin” süt ile tanıştım. Annem baktı ki bana sütü içiremiyor, özel paketli sütler almaya başladı. O zamanlar, düşünün annemin halini… Konumuz bu “Leman süt içmiyor, gıdasını alamıyor…” Babannem ve anneannemi bu konuya hiç karıştırmayım bile… “Bu çocuk neden süt içmiyor!! Aaaaa! Olmaz ama bak arkandan ağlar, boyun uzamaz, kemiklerin gelişmez ve neler neler dinledim yıllarca…” Kısacası süt içmek evde kriz olurdu. Net hatırlıyorum…“Selin” süt Güney Süt’ün markası altında üretilirdi. Aradan yıllar geçti ve ben yıllar önce çocukluğumda içtiğim “Selin” sütün yani Çukurova’nın markası olan “Güney Süt”ün nerede nasıl yapıldığını görmeye gittim.
Bana sütü sevdiren içinde koku ve kaymak olmayan süt "Güney Süt"... Şimdilerde ise "Güney Süt"ün yarım yağlı olanını sık olarak tüketiyorum. Bu yazımda geçtiğimiz günlerde gerçekleştirmiş olduğum "Güney Süt" fabrika gezimden bahsetmek istiyorum. Fabrika Tarsus/Mersin yolu üzerinde bulunuyor. Üretim tesisini görünce inanamadım. Çukurova'nın böylesine bir markaya sahip olması gurur verici... Fabrika içinde yaptığımız gezi 2 saate yakın sürdü.

Ürünlerin yapım aşamaları hakkında bilgiler edindim, notlar aldım. UHT okul sütünün özel makineler eşliğinde, el değmeden nasıl yapıldığını izledim.
 Çok değişik ve güzel bir tecrübeydi benim için…
Arkasına beyaz peynir bölümüne geçtik.
Sırayla dizilmiş kocaman kocaman üzerleri cendere bezi ile örtülü peynir teknelerinin fotoğraflarını çektim. Sonra lezzetini sevdiğimiz kaşar peynirlerinin yapım aşamalarını ve sıra sıra dizildikleri rafları gördüm.
 
Peynir cenneti gibiydi... Sağım solum önüm arkam her yer kaşar peyniri ile doluydu...
Girdiğim her bir bölüm çok hijnekti. Hijyen demişken, fotoğraflarda gördüğünüz gibi, üzerimde önlük, başımda bone, ellerimde eldiven ve maskeli bir şekilde tüm fabrikayı gezdim.
En ilgimi çeken yer ise "Kalite Sağlama Bölümü" oldu.
Kalite Sağlama Bölümü nedir?
Çiftliklerden gelen sütlerin kontrol ve analiz kısımlarının yapıldığı, üretim hatlarında üretilen ürünlerin evimize, mutfağımıza gelene kadar geçen süre içinde gerekli kalite onaylarının verildiği yer. Arı gibi çalışan bir ekip... Deney tüpleri, değişik aletler, farklı bir dünya... Hepsi bizler için, sağlığımız için emin ellerden ve kontrollerden geçiyor.
Son olarak, lojistik bölümünü gördüm. Paketlenen, kolilenen ürünler tüm Türkiye’ye ve soflarımıza gelmek üzere dağıtıma çıkıyor. Güney Süt’ü bilinen tüm yerel ve ulusal marketlerde bulabilirsiniz. Firma ayrıca, bazı başka bilinen markaların da üretimini bünyesinde yapıyor.
 
Adana ve Mersin'de “Güney Süt”satış noktaları bulunuyor. Özellikle Anamur'dan Kars'a kadar olan bölgede pastörize süt ürünleri ile UHT içme sütü ve Türkiye'nin diğer bölgelerinde ise UHT içme sütü ürünleri yer alıyor.
33 Yıldır sektörde olan, Akdeniz’in en büyük süt tesisi “Güney Süt”ü yerinde gittim gördüm. İçim rahat bir şekilde içiyor ve Çukurova’ya ait olan bu markayı gurur duyarak herkese öneriyorum.
Güney süt ailesine ve çalışanlarına teşekkürlerimi sunuyorum. 
Ayrıca bir diğer teşekkür ise, 
Mustafa Gümüştaş'a... 
Güney Süt ziyaretimin bu güzel kareleri Mustafa Bey'in objektifinden... Yardımlarınızdan ötürü çok teşekkür ediyorum. Ellerinize sağlık.
Bundan sonraki yazımda kefirin faydalarından ve “Güney Süt”ün ilk biz yaptık dediği ürünü olan “Yofir Hakkında” detaylı yazacağım.
Web sitelerini incelemek ve ürünler hakkında detaylı bilgiler almak isterseniz linkten ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim.
www.guneysut.com.tr
Güney Süt Facebook adres:
facebook/sagligindogalyonu
Instagram: @leman_tatli