5 Aralık 2016 Pazartesi

Karaoklar Ekolojik Hayat Çiftliği

Herkese merhaba,
dün yazımda pazar kahvaltılarının bizim için ne kadar önemli ve özel olduğundan bahsetmiştim.
Bu yazımda yine haftasonu kahvaltılarında hazırlamış olduğum, yeşil zeytin salatasının önce tarifini, daha sonra yeşil zeytin salatamda kullanmış olduğum lezzetli domates kurularının nereden geldiğini yazacağım.
Suda bekletmiş ve tuzu gitmiş olan zeytinleri servis tabağına alıp, üzerine taze domatesleri küçük küçük doğrayıp, 2 küçük baş sarımsağı ezdikten sonra ekleyip karıştırıyoruz. Üzerine hakiki zeytinyağ, kekik, kırmızı biber ve nane ekliyoruz.
Ben hazırlamış olduğum bu yeşil zeytin salatasının üzerine Karaoklar Ekolojik Çiftlik'in kendi üretimi olan domates kurularını da ekledim.
Orta boy bir cezveye su koyup domates kurularını içerisine attım. Bir süre kısık ateşte kaynattıktan sonra domates kurularını süzerek aldım. Kuru ve hafif katı olan domates kuruları sıcak suyun etkisi ile yumuşadı. Salatanın içerisine koymuş olduğum zeytin yağı ile bütünleşti ve çok lezzetli bir karışım oldu.
Eğer istenirse, domates kurularının üzerine dövülmüş ceviz de eklenebilir. Öyle ki kahvaltıda anneannemin bile dikkatini çekti. Çünkü lezzeti pazardan aldıklarımızdan farklıydı. Ayrı bir lezzetliydi. Üzgünüm; ama pazardan aldıklarımız hani denir ya,,, lezzeti olmayan, hafif lastik kıvamında domates kuruları oluyor...
Böyle bir lezzeti herzaman bulmak zor. Ellerinize sağlık.
Karaoklar Ekolojik Çiftlik'in çalışmalarını tesadüfen instagram da gördüm ve ilgimi çekti. Doğal hayatı, ekolojik yaşamı çok sevdiğimi birçok yazımda belirtirim.
Marka hakkında detaylı bilgi almak için sitelerini inceleyebilirsiniz;
Bu ekolojik çiftliğin kurulma amacı: "Biz önce, çocuklarımız ekolojik ve temiz gıda yesinler diye KARAOKLAR Çiftliğini kurduk; sonra çevremiz gerçek yumurta, meyve, salçanın lezzetini görüp talep edince çiftliği adım adım büyüttük." satırları dikkatimi çeken nokta oldu. Ayrıca üzüm pekmezini de denedik. Onun da lezzetini çok beğendik. Yolumuz Manisa'ya düşerse bu güzel çiftliği ailecek ziyaret etmek istiyoruz.
Tazecik meyve, sebzeler ve ekolojik yaşamı özleyenler için; Karaoklar Ekolojik Hayat Çiftliği'nin instagram adreslerini ziyaret ederek, sosyal sorumluluk adına yaptıkları çalışmaları ve kendi üretim olan ürünleri incelemenizi öneririm.
Instagram:
@karaoklarekolojik
@leman_tatli