4 Aralık 2016 Pazar

DULCE DE LECHE Süt Karameli Assos

Günaydın mutlu sabahlar, mutlu pazarlar...
Bugün harika bir gün olsun.
Sevdiklerimiz ile beraber zaman geçireceğimiz, harika sofralar hazırlayacağımız süper lezzetli bir sabah ve gün olsun.
Ailecek pazar sofraları bizim için çok özel ve önemlidir. 
Hafta içi yoğunluk ve çalışmaktan ötürü, kahvaltılarımızı detaylı (detaylı derken :) uzun uzun hazırlık yapılan değişik lezzetler hazırlanan) yapamıyoruz; ama zengin kahvaltılar da en çok pazar gününe yakışıyor.
Rahat rahat, sohbet ederek, uzun uzun...
Anın ve lezzetlerin tadını damağınızda hissederek yemenin keyfi bir başka...
Sizlere lezzetini dün denemiş olduğumuz ve anında kavanozun dibini gördüğümüz lezzeti yazmak istiyorum.
"DULCE DE LECHE"
Dulce the leche süt karameli.
Dün instagram @leman_tatli hesabımda da paylaştığım görselin üzerine yazıverdim
 hemen. Şu kavanozun tatlılığına ne demeli?
Dışı ayrı, içi ayrı tatlı.
Nasıl şık, nasıl tatlı bir tasarım bu böyle!
Kavanozu elime alıp, denemeden önce ilk tepkim ona bakıp, gülümsemek oldu.
Çünkü bu kavanoz bende çocukluğumu hatırlatan duygular uyandırdı.
Leman yapmaaa!
Bir kavanoz ile bunu nasıl hissettin demeyin:) balık burcu her türlü hayal gücü ve duygusallığa açıktır. Bazen böyle oluyor elime aldığım nesnelerle duygusal bir bağ yakalıyorum. Ortaokul ve lise yıllarında "uğurlu kalemim, kolyem" vardı. O uğurlu kalemi ne zaman kullansam yüksek puan alırdım. O yüzden kalemin ucunu açmaya, onu bitirmeye kıyamazdım.
Durum böyle olunca, Dulce de Leche'nin lezzeti bana küçüklüğümden bir şeyler hatırlattı.
Özellikle şeker bayramlarında yediğim sütlü karamelli bon bon şekerler gibiydi...
Bir kaşık, sonra bir kaşık daha sonra bir kaşık daha derken bir baktım kavanozun dibi bana bakıyor. Lezzeti tarifsiz. Hikayesi ise çok özel.
Tam bir aşk ürünü diyorum ben buna.
Arjantin'in en meşhur tatlısı olarak geçen Dulce de Leche, ev yapımı bir süt karameli.
İnek sütü, şeker ve doğal vanilyadan oluşuyor. Sabah kahvaltılarında, hatta kurabiye, pancake ve dondurmaların yanında rahatlıkla tüketilebilecek harika bir lezzet. Reçel gibi.
Neden tam bir aşk ürünü dedim?
Markanın üreticileri olan Gizem ve Juan çifti Assos'ta yaşıyor ve butik otel işletiyorlar. Juan yabancı damat. Çift 2010 senesinde bir televizyon programında çalışırken Panama'da tanışıyorlar ve sonra Assos'a yerleşerek Assos'ta yaşamaya başlıyorlar. Arjantinli olan Juan, Arjanti'nin en meşhur tatlısı olan süt karameli stokları bitince, bu lezzeti kendisi Assos'ta yapmayı deniyor.
Aşk ile ortaya çıkan ve tadan herkes tarafından beğenilen bu sağlıklı kavanozlar, şimdilerde ise evlerimize ve sofralarımıza kadar geliyor.
Öyle ki; bu güzel hikaye Skylife, Daily sabah ve birçok haberde yerini almış. Ben de bu güzel hikayeyi bloğuma yazmak, konuk etmek istedim.
İleride bir Assos ziyaretimiz olur ise kendileri ile tanışmayı çok istiyorum.
Kaşıklaya kaşıklaya yiyeceğiniz; kavanozun dibini görmeden duramayacağınız bir tat; süt karameli yazıyor sayfalarında!
Doğru, biz dibi ilk günden gördük.
Instagramdan hemen sorular geldi.
Nereden alabiliriz diye?
Adana'da "yasamladans" da ayrıca http://www.tazemasa.com/ veya http://antregourmet.com/
adreslerinden sipariş verip, alabilirsiniz.
Denemenizi öneririm.
Ellerinize sağlık Gizem ve Juan.
Instagram:
@dulcedelecheturkey
@leman_tatli