25 Kasım 2016 Cuma

TEXMEX ADANA Teksas Meksika Mutfağı

Herkese merhaba,
biberlerin, kaktüslerin, değişik sosların, mısırların, tortilla ve taco ekmeklerinin, bol acı ve baharatın tam merkezinde oturuyorum.
Geçtiğimiz günlerde, TEXMEX Adana'ya misafir oldum.
Menülerinde neler var?
Mekanın ismi nerden geliyor, mekanda ne yemeli, ne içmelidir hakkında güzel bilgiler edindim.
Mekanın adı olan TEXMEX 'in açılımı nedir?
(Alıntıdır bakınız: https://tr.wikipedia.org/wiki/Tex-Mex )
Tex-Mex (adı Texan, (Teksaslı) ve Mexican, (Meksikalı)'dan gelir) Tejanos mutfak yaratımlarından kaynaklanan Amerikan mutfağı ve Meksika mutfağının birleşimini açıklayan bir terimdir.
Bu Kanada'ya yanı sıra ülkenin geri kalanına Güneybatı Amerika Birleşik Devletleri'nde sınırda olan Teksas gibi eyaletlerden ve diğerlerinden yayıldı.
Tex-Mex sık sık Güneybatı mutfağı ile bütünleşmiş olmasına rağmen Arizona, New Mexico, Colorado ve Utah'ta bulunmuştur.
Peki, Adana TEXMEX restoranında neler yiyebiliriz?
Belirtmeliyim ki, menüleri oldukça başarılı ve geniş.
Ben "Beef Fajita" denedim yanına "Sangria" içtim.
Beef Fajita lezzetinin içerisinde neler var?
Beef (dana eti) , soğan, california biberi, tereyağ, sarımsak, avakado sos, salsa sos ve sour cream yer alıyor.
Özellikle avakado sosu çok sevdim.
Belirttiğim soslar fajitanın yanına çok yakışıyor.
Mutfakta "Beef Fajitas" hazırlanırken, bunu bizde evde yapabilir miyiz acaba dedim ve şeften izin alarak, taktım önlüğü geçtim ocağın başına.
Şef büyük bir ustalıkla malzemeleri hazırlamıştı. Sıra gelmişti karışıma...
Ocağın yanında bulunan baharatlardan azar azar atmamı rica etti.
Bu mutfağın en büyük sırrı çeşitli lezzetlerdeki baharat karışımlarının olması sanırım .
Tarifin nasıl olduğunu sordum; ancak işin bazı sırları var tabiki.
Özellikle kullanılan baharatlar yemeğin lezzetini yakından etkiliyor.
Gözlemlerim sonucu öğrendiğim tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Belki sizlerde denemek istersiniz.
Beef Fajita Tarifi:
Dana eti, california biber ve soğan yüksek ateşte piştikten sonra ince kıyılmış sarımsak, chili sos ve özel baharatlarla harmanlanıp servise hazır duruma gelir.
Ve görmüş olduğunuz şekilde masanıza servis edilir.
Dumanı üstünde gelen Beef Fajitanın yanına ek soslar da geliyor.
Sıcacık tortilla ekmeğinin içinde harika bir lezzet düşünün.
Değişik lezzetleri ve mekanları denemeyi sevenler için öneririm. Adana "Food Fest" festival kapsamında TEXMEX' de atölye çalışmasına katılmıştım.
O çalışmada, dana dili eti ile yapılan harika bir karışımı taco ekmeğinin içine koyup tadına bakıp denemiştik.
Dana dili mi??? O da ne Leman demeyin. Yumuşacık bir et. Üstelik tadına baktıktan sonra öğrenmiştim dana dili olduğunu :)) keyifliydi.
Yeni lezzetlere ön yargı ile yaklaşmamanızı öneririm.
Mekan gerek zevkli dekorasyonu, gerekse lezzetli yemekleri ile benim favori mekanlarımdan biri oldu.
Tavsiye ederim. Şimdiden afiyet olsun.
Instagram:
@leman_tatli
@texmex_adana
Adres:
Kurtuluş Mah. 62021 Sk. No:3/C HSBC Sokağı
Telefon: (0322) 454 45 25