20 Kasım 2016 Pazar

Ma Vielle Adana Ekmek ve Çikolata Atölye Çalışması

Herkese merhaba,
19 Kasım 2016 benim için çok önemli ve heyecanlı bir gündü. Adana'da bir blogger organizasyonu planlamak ve gerçekleştirmek blog yazmaya başladığım ilk günden beri hayalim ve isteğimdi. Aylar süren fikirler, yazışmalar ve konuşmalardan sonra etkinliğimizi gerçekleştirdik. En kısa zamanda
 #lemantatliilebloggeretkinligi #portakalcicegibloggerlari
etiketli günümüzün detaylarını kaleme alacağım.
Başka şehirlerde bulunan blogger dostlarım:
"Haydi Leman bekliyoruz çok merak ediyoruz nasıl oldu diyorlar."
En kısa zamanda gelecek yazımız bekleyiniz :))
Ve şimdi Ma Vielle Adana'da ekmek ve çikolata yapımı günümün ayrıntılarını paylaşmak istiyorum.
Şu karenin güzelliğine bakar mısınız! Her şey hazır... Önlükler, kepler, hamur, maya, süt, tuz, sıvıyağ. Sıvadık kolları ve ekmek yapımı ile başladık atölye çalışmamıza.
Konuya geçmeden önce, Nazmiye Hanım'dan (fotoğrafta arkamda bulunan) bahsetmek istiyorum. Kendi güzel, yüreği güzel. Gözlerinin içi gülen Nazmiye Hanım, mekanın sahibi.
Aslında eczacı ve eczanesi var. Ma Vielle pastane tamamen kendisi için bir hobi.
Hobisini keyif alarak yaptığı her halinden belli.
Son yazılarımda tesadüfen üst üste geldi.
Asıl mesleği dışında hobilerinden mutlu olan kişiler tanıdım ve tanımaya devam ediyorum. Hep yazıyorum, yine yazmak istiyorum. Hobilerimiz bizim için çok önemli. Hayatta ne yapmaktan keyif alıyorsanız, onu yapın.
Çünkü hobilerimiz bizim nefes almamıza yardımcı oluyor.
Hobilerin mutlulukla bir ilgisi var. O yüzden tadını çıkarın ve bu hissi doya doya yaşayın.
Konumuza geri dönelim. Buarada atölye çalışmamızı Ma Vielle ustalarımız ile yaptık. Nazmiye Hanım bizlere liderlik ve eşlik etti.
 Hamurumuzu karıştırdık, attık, tuttuk, dövdük, dinlendirdik. Hamuru dinlendirdikten sonra ne kadar dövdüysek bir okadar fırına vermeden önce yuvarlama aşamasında sevdik. Hafif hafif yuvarladık.
Ve sonuç harikaydı. Ekmeğin mutfakta yayıldığı kokusuna bayıldım. Hava da hafif soğuktu. Mis gibi ekmek kokuları ile çalışmamıza devam ettik.
Arkasından çikolata yapımına geçtik. Kakao hakkında küçük bir tarihçe dinledikten sonra, başladık çalışmaya. Nazmiye Hanım haydi çay molası dedi ve çaylarımızı yudumlayıp, bitter çikolatalarımızı tadarak başladık Nazmiye Hanım ve Ender abi ile başladık sohbet etmeye.
Buarada Ender abi de blogger.
Adana'da mekanlar, yemekler ondan sorulur. Börekçiler, tatlıcılar, Adana yöresine ait lezzetli yemeklerin nerelerde olduğunu araştırıyor ve sayfasında paylaşıyor. Etkinlikte ekmek ve çikolataları beraber yaptık.
Mekan ile ilgili paylaşmak istediğim önemli bilgi var.
Nazmiye Hanım, mekanında bulunan çikolatalardan bahsetti.
Fotoğrafta görmüş olduğunuz, çikolataların hepsini kendileri yapıyorlar.
Yapılan bu çikolataların içlerinde boya olmadığını belirtti.
Nazmiye Hanım, özellikle bitter çikolatayı araştırmış ve bu konuya odaklanmış.
Konu üzerinde çalışırken, dikkatini çeken nokta, bitter çikolata neden hep portakallı ve çilekli yapılıyor olmuş?
Bunun cevabını ise şu şekilde özetledi: "Demir içeren ürünlerin demir emilimini arttırmak için C vitaminine ihtiyaç var. Eğer siz bir çikolatayı çilekle, portakalla veya limonla yerseniz emilimi daha da arttırıyor ve demiri daha fazla almanızı sağlıyor. Bu da  sağlık açısından oldukça önemli bir durum.
Bitter çikolata sağlık için kullanılan bir çikolata. Demir içeriğinden ötürü özellikle çocukların yemesi gereken bir besin. Bunu insanlara aktarmaya çalışıyorum." diye belirtti.
Kendi çocuklarına da bu şekilde bitter çikolata yemeyi sevdirmiş.
Başarılı fikir!!!
Özellikle bitter çikolatayı yemeyi herkes sevmez. Bitterli olanların tatlarına baktım.
Lezzetliydi. Sevdim.
Atölye çalışmamız da yaptığımız çikolata bitter değildi. Ben dışı beyaz çikolata içi orman meyveli yaptım. Çok lezzetli oldu.
Çalışmamız 2,5 / 3 saate yakın sürdü. Çok acıkmıştık. Nazmiye Hanım ve ekibi bizler için hazırladıkları lezzetli peynir tabaklarını çıkardı. Yanına yapmış olduğumuz ekmeklerimiz ile yaptıklarımızı tadarak nasıl olduğunu değerlendirdik. Her şey ama her şey çok güzeldi her şey için çok teşekkürler. Adana Ma Vielle ekibini tanımak çok güzeldi.
Instagram: @leman_tatli
Adres:          
Gazipaşa Mah. 66036 Sk.Tuba Apt. No:9
Telefon: 
03224595990