24 Ekim 2016 Pazartesi

Teraryum Atölyesi

Haftanın en sevdiğim günü...
"Pazar" yanına geldiği her duyguyu taşıyabiliyor.
Pazar rahatız
Pazar dinlendik
Pazar mutluyuz
Pazar enerjisi
Pazar huzurlu
Pazar sinema
Pazar kahvaltısı
Pazar gezmesi
Pazar bitmesin :)
Pazar blog yazılır :))

Geçtiğimiz haftalarda katılmış olduğum "Teraryum" atölye çalışmamızı yazmak istiyorum. Detalardan önce "Teraryum" nedir?
Wikipedia'dan küçük bir araştırma sonucu bakınız açıklamaya; http://tr.wikipedia.org/wiki/Teraryum
Teraryum; genellikle cam ve plastik maddelerden imal edilen ve içinde sürüngenler, böcekler, bazı bitki türleri için kara ortamının taklit edildiği akvaryum benzeri tanklardır.
Farklı ölçülerde içinde bulundurulacak canlıya göre dekore edilir.
Teraryumlar cam ve plastik gibi şeffaf ve dayanıklı malzemeden yapılır. Yüzeyleri camdır, üstünde ve bazen önünde cam kapaklar bulunur. Kenar ve köşeleri bir çerçeve ile sabitlenmiştir. Siyah silikonla (zehirsiz herhangi bir silikonla) yüzeylerin birleştiği yerlerden yalıtım yapılır.
Bu güzel ve açıklayıcı bilgiden sonra gelelim atölye günümüze. Sevgili RPD Art'ın sahibi Nazlı Hanım bizlere bilgilendirici bir eğitim verdi.
Teraryum nedir nasıl yapılır ile ilgili konular anlattı.
Wikipedia'dan araştırıp yazma sebebim, aklımda kalanları yanlış özetlemek istemedim. Bu yüzden alıntı yaptım. Atölye esnasında teraryum yapımı ve bitkiler hakkında aklımıza takılanları sorduk.
Keyifli sohbetler eşliğinde çaylarımızı yudumlayarak, başladık çalışmaya.
Öyle bir şey ki... Tam hobi! 
Yeşili, toprağı, süslemeyi, yaratıcı tasarımları sevenler ve bu tarz hobilerle uğraşanlar için çok tatlı bir etkinlik.
Doğaya bayılan biri olarak, bu atölye çalışmasından çok keyif aldım.
Teraryumun nasıl yapıldığını öğrenmek benim için çok faydalı oldu.
Bu çalışmayı, gerekli malzemeleri alarak evde kendimizde yapıp sevdiklerimize hediye olarak verebiliriz.
Bu bitkilerin görünümü çok şık.
Bu şıklığa, değişik boyut ve şekillerdeki cam fanuslar ve fanusların içerisine taşlar, boncuklar, deniz kabukları ekleyerek süslemek,
görünümü daha da zarifleştiriyor.
İsteğe uygun şekilde tasarım yapmak size bağlı.
Teraryumunuzu canınız nasıl isterse o şekilde düzenleyebilirsiniz.
Bu tatlı atölye çalışmasını Adana Limon Oyun evinde gerçekleştirdik.
Limon Oyun evi sahibi Meriç Hanım'a misafirperverliği ve güzel ilgisinden dolayı teşekkür ediyorum. Nazlı Hanım'a verdiği bilgiler ve ipuçları için teşekkür ediyorum.
Hobilerimizin peşinden gidelim. Kesinlikle bunlar mutluluk sebebi.
Mutlu günler dilerim.
(Yazımı pazar günü tamamladım, bugün paylaşabildim. An itibari ile Pazartesiyi yaşasakta, Pazar günü ile ilgili yazdıklarımın hepsi Pazar için hala geçerli:))