21 Ekim 2016 Cuma

Monte Green Sızma Zeytinyağı ve Salatam

Selam
Tatlı, mutlu, huzurlu cumalar dilerim. Tüm haftanın yorgunluğunu atmanın tam zamanı. Harika bir haftasonu bizlerle. Bugün blogumun konuğu Monte Green sızma zeytinyağı.
Neden yer vermek istedim?
Yemeklerin yanında salatayı çok seviyorum. Özellikle taze mis gibi yeşillikler doğru zeytinyağ ile birleşince harika lezzetler ortaya çıkıyor. Hatta bazen sadece salata soda ya da salata ayran tercih ettiğim ögünler oluyor. Ton balıklı salataya hiçbir zaman için hayır diyemem. Marul ve ton balığının lezzetli bütünleşmesine bayılıyorum. Bu yüzden salatalarım benim için önemlidir. İstediğiniz kadar malzemeniz taze ve lezzetli olsun, son nokta doğru zeytinyağı ile konulmuyorsa o salata çokta başarılı olmuyor. 
Monte green zeytinyağlarını neden denedim? 
Marketlerde bir iki marka dışında diğer markaları almıyorum. Güvenemiyorum. Durum böyle olunca, bu sefer zeytinyağı denemem tam yerinden olsun istedim. Ayvalık bölgesinde özenle yetişmiş zeytinlerden elde edilen bu sızma zeytinyağını kullandım ve memnun kaldım. Severek kullanıyorum. Bir zeytinyağının iyi olup olmadığını anlamak için onu bir tabağa döküp küçük bir ekmeğin (bandırarak:) ucu ile tadına bakın. Damağınızda kalıntı bırakmıyorsa bu iyi demektir. Yani ben hep öyle yapıyorum. Bu da ne demek şimdi Leman diyebilirsiniz:)) yani şöyle açıklamalıyım; bazı zeytinyağlar tadına baktıktan sonra damağımda kalıyor. Sanki bir yağ kalıntısı varmış, damağıma yapışmış hissi veriyor. Lezzeti ve kokusu ağırlaşmış oluyor. Bu hissi sevmiyorum. Yine benzer şelilde yağın rengi ve kokusuda bize kaliteyi anlamamız açısından yardımcı olabilir. Son zamanlarda hakiki zeytinyağı, hakiki bal vs. üzerine çok konuşuluyor. Gerçekten bazı konularda bende kararsız kalıyorum. Bildiğim tek şey, bu insan sağlığı ve gerekli önem gösterilerek yapılmalı. Bu konulara fikrim, marketten bilmediğiniz bir markayı almak yerine, güvenilir markaları sürekli almak daha iyi diye düşünüyorum.  Sağlığımız için özen göstermeyi unutmayalım. Sağlıklı ve bol lezzetli günler dilerim.
Instagram: 
@montegreen_zeytinyaglari
@leman_tatli