9 Eylül 2016 Cuma

PaşaLimani Bistro' da ne yeriz? Mutfak ve hijyen nasıl?

Merhabalar, 
Bugün sizlere PaşaLimanı Bistro & Lounge restoranın menüsünde bulunan ve beğendiğim lezzetli yemekleri (mekanın en iyilerini) paylaşmak istiyorum.
Ayrıca ziyaretim sonucu Paşalimanı Bistro restorantının mutfak temizliği ve hijyeninden de bahsetmek istiyorum.
Şöyle başlamalıyım; Adana'da bulunan bu özel mekana mutlaka uğramışsınızdır. Bilinen ve kaliteli bir mekan. Uğramadıysanız da bu yazıdan sonra bir gidin deneyin derim :))
Paşalimanı Bistro restorantın birbirinden lezzetli et (steak) yemeklerini yemişsinizdir; peki yediğiniz süper sunum yemeklerin nerede, nasıl hazırlandığını gördünüz mü? Lavaboya giderken merdivenlerden aşağıya indiğinizde, sol kolunuzun üzerinde bulunan cam kapılı mutfakları dikkatinizi çekti mi?
Kuru meyveli ve tulum peynirli salata

İzin isteyerek mutfaklarını ziyaret ettim. Dileyen herkeste gidip görebilir. Tertemiz.
(Masama gelen yemek bu mutfakta pişiyor önüme geliyor demek diyorsun içinden.) Kapıdan içeri girer girmez, galoş ve bonemi takıp ocaklarına, araçlarına gereçlerine baktım. Zaten her şey o kadar şeffaf ki... Düzenli ve net ki... İşlerine karşı göstermiş oldukları titizliği çok net hissediyorsunuz. Çalışan şef ve ustaların hepsi özel kıyafetleri ile servislerini yapıyorlar. Ayrıca bu mutfağa katkı maddeli ürün girmiyor. Evet gerçekten girmiyor. 
Tüm sos, ekmek, makarna, dondurma hatta su bile evet sularını bile kendileri üretiyorlar.
 Sıcacık olan ekmeklerini günde iki kez olmak üzere kendileri hazırlıyorlar. Bir başka fırın ile vs. çalışmıyorlar. Mis gibi tazecik ekmekler masanıza gönül rahatlığı ile geliyor. Su bile önünüze arıtılarak yeniden geliyor. Arıtma sistemlerini de gördüm. Etkilendim. Çay, bitki çayı, kahveler vs. bu arıtılmış su ile bizlere sunuluyor.  Mekan ayrıca makarnasını kendi yapıyor. Mutfaklarında bulunan iki tane özel makarna makinesi ile günlük makarnalarını kendileri yapıyorlar. Günlük üretilip, paketlenen bu makarnaları restorantın içerisinden sizler de satın alabilirsiniz. Ben aldım. Hatta soslu makarna yaptım. Onun tarifini ve detaylarını da sizlerle paylaşacağım. Günlük makarnaları aldığınız zaman iki gün içerisinde tüketmeniz gerekiyor. Ne güzel değil mi? Normalde marketten aldıklarımız öyle katkı maddeli ki... günlerce duruyor da bir şey olmuyor.

Vişne portakallı roka salatası
Bu yüzden özellikle makarnalarını alıp denemenizi öneriyorum. Fiyatı da çok uygun. Lezzeti farklı. Seveceksiniz biliyorum :))
Somon ve Avokado salatası

Peki ne yemeliyiz?
Benim önerim de! tercihim de! Kesinlikle siyah etten yana.
Izgara bonfile ve ızgara antrikot diyorum başka da bir şey demiyorum :)
Izgara Antrikot
Yanına yukarıda görsellerini paylaşmış olduğum salatalardan söyleyebilirsiniz.

Izgara Bonfile

Tatlı ne yemeliyiz?
Beyaz Çikolatalı Cheesecake

Ev yapımı dondurma
(kendileri yapıyor, vanilyalı olanı tattım, çok lezzetliydi.)


Ice Cake

Ev yapımı Sorbe

Tiramisu
Görmüş olduğunuz gibi çeşitleri çok. Bunlar menünün içerisinden sadece benim seçtiklerim.
Detaylı menülerine;
adreslerinden bakabilirsiniz.
Hayran kalmamak elde değil. Hem lezzet güzel hem kalite.
(Paşalimanı makarnaları ile denemiş olduğum soslu makarna tarifini en kısa zamanda yazacağım.)
Yeni menü,
(Paşalimanı Adana'nın güncel duyurularını)
duyuru ve görsel bilgileri için güncel tutulan
Instagram: @pasalimanibistro
adresinden takip etmenizi öneririm.
Giderseniz Leman demişti dersiniz!
Afiyet olsun! :))
Rezervasyon telefon:
Adres:
Paşalimanı Bistro & Lounge
       Kurtuluş Mah. Şinasi Efendi. Cad.   No:16
Seyhan / ADANA