17 Eylül 2016 Cumartesi

Çocuğunuzun Beslenme Çantasında Neler Olmalı?

Merhaba,
Okulların açılmasına sayılı saatler kaldı.
Son bir haftadır haberlere bakıyorum. Okul alışverişi ile ilgili haberler oldukça gündemde.
Öğrencilerin kırtasiye alışverişleri nasıl olmalı? Çanta seçimi yaparken üzerinde ne yazmalı? Hangi kırtasiye ürünleri (kalemler, boyalar, silgiler vs.) tercih edilmeli?
Aynı şekilde çocukların beslenme alışkanlıkları ve okulda tükettikleri besinlerde çok önemli.
Bundan dolayı, Uzman Diyetisyen Fadime Şenses Hanım'ın, "Çocukların Beslenme Çantasında Neler Olmalı?" konusu ile ilgili olarak kendi sayfasında paylaşmış olduğu son yazı çok hoşuma gitti. Bir öğretmen olarak, özellikle de ilköğretim kademesinde eğitim veren bir öğretmen olarak, çocukların bilinçli ve bilinçsiz olarak neler tükettiğini bizzat görüyorum.
Söz konusu sağlık olunca, kolaya kaçmamak gerekiyor.
Fadime Hanım'ın bu değerli öneri yazısını keyifle okudum. Yazıyı ben de sizlerle paylaşmak istedim. Keyifli okumalar dilerim.
Çocukların sağlıklı olarak büyümesinde yeterli ve dengeli beslenme büyük önem taşıyor. Anneler çocukları okula giderken beslenme çantalarına sağlıklı ara öğünler koyarak sağlıklı beslenme alışkanlıkları ve bilincinin oluşması konusunda çocuklarına örnek olmalıdırlar.

Beslenme çantasında bulundurulabilecek alternatif yiyecekler şunlardır:

  • Taze meyveler: Günlük vitamin mineral ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olur.
  • Kuru meyveler (kuru kayısı, kuru üzüm, kuru incir vb.) :Hem günlük enerji ihtiyacını karşılar (bu yüzden kilo kontrolü sırasında kontrollü kullanılmalı ) hem de kan yapıcı özelliği nedeniyle sağlıklı gıdalar arasında yer alırlar.
  • Fındık, badem, ceviz: Omega açısından zengin olan mineral deposu bu yiyecekler aynı zamanda yüksek enerjiye de sahiptirler.
  • Taze sıkılmış meyve suları veya katkısız meyve suları : Taze meyvelerin tercih edilmesini istemekle beraber alternatif olarak kullanabileceğimiz enerji ,vitamin ve mineral ihtiyacımızın karşılanmasını sağlarlar.
  • Süt veya ayran : Özellikle protein ve kalsiyum içerikleri nedeniyle çocukların büyümelerinde vazgeçilmez bir yere sahipler .
  • Ev yapımı börekler veya kekler : Ev yapımı peynirli veya ıspanaklı börek veya ince bir dilim kuru meyve, ceviz, fındıkla zenginleştirilmiş kek günlük enerji ihtiyacının bir kısmını karşılamasına yardımcı olacaktır.
  • Sağlıklı sandviçler: Ton balığı, beyaz peynir veya kaşar peynirle hazırlanmış içerisine domates, tatlı biber, marul, salatalık eklenmiş sandviçler yine hem kalsiyum hem protein hem de vitamin-mineral ihtiyacını karşılayacaktır. Özellikle kepekli veya tam buğday ekmeği tercih edildiğinde tokluk daha uzun süre devam edebilecektir.
  • Su :Özellikle çocukların suya ihtiyaç duydukları anda hemen tüketebilmeleri ve su içme alışkanlığı edinmeleri adına mutlaka beslenme çantalarında bulundurulmalıdır.
Yeterli ve dengeli beslenme , bu alışkanlığı kazanma ve bunu yaşam boyu sürdürme çok önemlidir. Çünkü sağlıklı yaşamın ilk adımları bu dönemde atılır. Yeterli ve dengeli beslenme konusunda çocuklarımıza ne kadar iyi örnek olursak gelecekte onları birçok kronik hastalıktan korumuş ve sağlıklı olmaları için onlara gerekli ortamı hazırlamış oluruz.
Yazı Alıntıdır Linki,