23 Eylül 2016 Cuma

Chialı Yulaf Ezmesi Tok Tutan Karışım

Merhabalar,

Harika bir Cuma günü bizlerle! İşler, güçler hafifledi...
Haftanın yorgunluğu üzerimizde, şimdi dinlenme zamanı.
Kendinize bol bol vakit ayırın.
Gezin, eğlenin, kafa dağıtın.
Buarada dün Uzman Diyetisyen Fadime Şenses Hanım'ın yanındaydım. Gitmişken Fadime Hanım "Lemancığım seni hemen tartıya alalım" dedi. Kalp atışları tavan :)
Hatırlarsanız Fadime Hanım ile en son "Son 3 kilo" konu başlıklı bir yayın yapmıştık.
Ve Fadime Hanım o gün bizlere üzerimize yapışan son 3 kiloyu nasıl atabiliriz ile ilgili bilgiler vermişti. O günden bugüne 1 ay geçti. Sözümüzü tuttuk. Kilomuzu verdik.
Instagram @leman_tatli adresimde fotoğrafları paylaştım çokça tebrik ve soru mesajları geldi. Teşekkür ederim.
Gelen ilk sorulardan biri şu oldu:
Diyet listeniz nedir? Bana da gönderir misiniz? Öncelikle şunu belirtelim; (ben bu bilgiyi de Fadime Hanım'dan öğrendim)
Diyet listeleri kişiye özeldir. Bir kişinin programını başka bir kişi yapmamalıdır. Sonuçta herkesin bünyesi birbirinden farklı. Liste değil; ama neler yaptığımı ayrı bir yayın olarak yazıp paylaşacağım.
Benim olayım apayrı oldu. Fadime Hanım bana liste vermedi.
(Yayınlamış olduğumuz öneri ve sohbet videomuzu Facebook "Leman Tatlı" hesabımdan bulup, izleyebilirsiniz.) Uzmanımızın vermiş olduğu küçük sırlar ve tarifler ile ben 3,5 kilo verdim.  Hedef kiloma son 2 kilo kaldı. Bu yüzden yola devam ediyoruz inşallah.
Son zamanlarda sayfamda en çok ilgi gören yazılardan biri "Ödem Atıcı Çay" oldu.
Şimdi yeni bir tarif daha paylaşmak istiyorum.
Tarifi Uzmanımız yazdı. Ben de hemen sizinle paylaşmak istiyorum.
Denedim!!!!!
Lezzetli ve tok tutan bir tarif.
Şimdiden afiyet, şifa olsun.
Chialı Yulaf Ezmesi
Malzemeler:
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı bal veya ev yapımı reçelin suyu
1 tatlı kaşığı chia tohumu
3 yemek kaşığı tepeleme yulaf ezmesi
1 çay bardağı süt


Üzeri için:
1 porsiyon meyve   (  3 adet kayısı kullandım)  
2 adet tam ceviz
Toz tarçın
Hazırlanışı:
2 yemek kaşığı yoğurdun içerisine yulaf ezmesi chia tohumu ve balı ekleyip iyice karıştıralım. 1 çay bardağı sütü de ekleyip buzdolabına kaldırarak yine aralıklarla karıştırmaya devam edelim. Yaklaşık 4-5 saat buzdolabında beklettiğimiz karışımımızı dolaptan çıkardığımızda meyvelerin yarısını küçük küçük doğrayıp karıştıralım. Diğer yarısını da üzerine ince ince dilimleyerek süsleyelim. İsteğe bağlı olarak üzerine doğranmış veya rondodan geçirilmiş ceviz badem veya fındık ekleyip toz tarçın serperek tüketebilirsiniz.  Süte alerjisi olanlar soya, badem veya Hindistan cevizi sütü kullanarak bu tarifi deneyebilirler. Diyabeti olanlar bal veya reçel suyu yerine stevya bitkisinden elde edilen bir tatlandırıcı ekleyebilirler.
Afiyet olsun.
Instagram: @diyetisyenfadimesenses