30 Ağustos 2016 Salı

Son 3 kilo nasıl verilir?

Herkese merhaba,
Son 3 kilo nasıl verilir? 
Allahım yazması bile heyecanlı. Çok güzel bir deneyimdi. Dur tamam en baştan alıyorum. Facebook üzerinden ilk canlı yayın ile bir program gerçekleştirdik sevgili ablam @bukalemine ile... Başlamadan önce bir heyecan bir telaş anlatamam size...
Mine ablam ile Uzman Diyetisyen Fadime Şenses'i ofisinde ziyaret ettik. Çıktık yollara. Beslenme Dünyasının önüne geldik. Zili çaldık. Kapıyı bize yüzünde kocaman gülümsemesi ile açan Fadime Hanım oldu. Fadime Hanım tatlı mı tatlı, şeker mi şeker, pozitif mi pozitif birisi. Çoğunlukla yazılarımda güleryüz ve pozitif enerjinin insan yaşamını ne kadar etkilediğini ve benim de buna çok önem verdiğimi vurgular dururum. Sanırım küçüklüğümden beri yapabildiğim en iyi şey kocaman gülümsemek. Allah gülen yüzümüzü soldurmasın. Enerjisi yüksek olanların enerjilerini de eksik etmesin, iki katı versin:))
Neyse devam edelim. Fadime Hanım kapıyı açtı. Pırıl pırıl, açık renkler ile döşeli, insana huzur veren bir ofis bize göz kırpmaya başladı. 
Saatler hızla ilerliyordu. Son 15 dakika, son 10 dakika derken instagram, DM ve facebook messenger'dan "Hadiiii hadiiiii hadiiiii başlayın" mesajları sevdiklerimizden alıyorduk. Takip eden, gönül birliği ile yanımızda olan tüm sevenlerimize teşekkür ediyorum. Bu durum bizi daha da heyecanlandırıyordu. Tam her şey tamam derken benim facebook hesabımda olan bir sıkıntıdan ötürü "Canlı yayın" kısmına bağlanamadım. Neyse ki izleyicilerimizi ablam bukaleminenin sayfasına yönlendirdik ve canlı yayınımızı başarı ile gerçekleştirdik. Nazar boncuğumuzu da takmış olduk:)) 
Gelelim canlı bağlantımız ve sorularımız bölümüne. Uzmanımız üzerimize yapışan son 3 kilonun nasıl yakamızdan düşebileceğini, bunun ile ilgili olarak bizim neler yapabileceğimizi detaylı olarak açıkladı. Canlı yayınımız tam 1 saat sürdü. Sayfalarımızda videomuzu bulabilir, dilerseniz izleyebilirsiniz. Önemli bir detay; @bukalemine Fadime Hanım'ın liderliğinde tam 14 kilo verdi. Mine ablanın bu sürecinde ben de onunla birlikteydim ve gözlerimle değişime şahit oldum. Bu yüzden bu yazdıklarımız, konuştuklarımız bir hayal değil. Doğru yönlendirmeler ile ulaşılabilecek hedefler. Yeter ki olaya doğru adımlarla başlamak. 
Elimde bulunan 2,5 kg'yi temsil eden bir yağ kütlesi var. Gerçekten ağır. Görüntüsü bozuk. Bunlar bizim içimizde yaşıyor düşünebiliyor musunuz? Fadime Hanım'ın verdiği bilgilere kısaca değinmek gerekir ise; hayatımızdan bol suyu eksik etmemeliyiz. Ana ve ara öğünleri yapmalı, sporu da hayatlarımıza dahil etmeliyiz.
Bakınız uzmanımızın önerilerini tüm detayları ile aşağıda sizlerle paylaşıyorum.
Son 3 Kilodan Nasıl Kurtuluruz?
Son kilolar en inatçı kilolardır bunlarla baş edebilmenin en etkili yolu kesinlikle sabırlı olmaktır. ‘’Başlangıçta çok güzel kilo veriyordum ama şimdi çok yavaşladı acaba metabolizmam mı durdu?’’ cümleleri en sık karşılaştığımız cümleler. Bunun nedeni Kilomuz fazla iken vücudumuzun daha bu fazla kiloyu taşımak için daha fazla enerji harcamasından kaynaklanır. Yani fazla kiloya bağlı metabolizmamız daha hızlı çalışır. Bu demek oluyor ki kilo verdikçe metabolizma çalışma hızı da yavaşlar. İdeale yaklaştıkça vücut daha korumacı davranır.
Peki son 3 kiloyu vermek imkansız mı? İşte kalan son 3 kilo için neler yapabileceğinizin ipuçları :
• Her gün sabah aç karnına 1 bardak su içerek güne başlamaya devam etmelisin gün boyunca 1,5-2 lt su tüketmelisin. 
• Kahvaltı günün en önemli öğünü! Kahvaltısız güne başlama, başlatma! 
• Metabolizmanı hızlandırmanın en iyi yolu protein içeren bir kahvaltı ile güne başlamak süt, yumurta, peynir, en iyi tercihlerdir.
• Lifli gıdalar metabolizmayı hızlandırır. Unutma !
• Kahvaltı, öğle ve akşam öğününde tercih edilecek az işlem görmüş ekmekler lif alımını arttırmaya yardımcı olacaktır. Unutma az su içersen fazla aldığın lifin etkisini görmekte zorlanırsın. 
• Bir öğün salata şeklinde tercih et, salata içerisinde bulunacak et, tavuk veya balık gibi protein kaynaklarının ızgara olmasına dikkat et. Kuru bakliyatları da salata gibi kullanabilirsin. Bunların yağ içeriğinin olmadığını, bitkisel protein içerdiğini ve yine tok tutucu özelliği olduğunu unutma!
• Dışarıda yemek yememeye dikkat edin. Özellikle soslu, yağlı gıdalar kalori alımını arttıracaktır. Tüketeceğin gıdalar daha çok haşlama veya ızgara tarzında olsun.
• Öğünlerde pilav- makarna tercih etmek porsiyon kontrolünü zorlaştırabilir. Bu nedenle öğle-akşam yemeğinde daha çok tam buğday ekmeği tercih etki kalori artışı olmasın.
• Ara öğün şart! Sabah-öğle arası en çabuk geçen saatler. Bu saatlerde ihtiyaç duymuyorsan ara öğün kullanma ama yeşil çay gibi metabolizmanı hızlandıran içeceklerden destek al. Tabiki şeker kullanma.
• Öğleden sonra veya akşam yemeği sonrası ara öğün olmazsa olmaz. Öğleden sonra bir bardak ayran veya sütle metabolizmanızı hızlandır. Yanına meyve veya kepekli brokoli tüketmek akşam yemeğinde yarı aç yarı tok olmanı sağlar.
• Akşam yemeğinden sonraki ara öğüne dikkat! Genellikle tercih edilen meyvelerde aşırıya kaçma! Avuç içini dolduran meyve 1 porsiyondur unutma! Kullandığın meyve akşam yemeğinden sonraki ara öğünde 2 porsiyonu geçmemesine dikkat et.
• Süt ve süt ürünlerinin kilo vermeye katkısı olduğunu unutma. Özellikle kefir içerisindeki probiyotiklersayesinde bağırsakların çalışmasına da yardım eder ve metabolizmayı hızlandırır. Kefiri beslenmene dahil etmen çok önemli 
• Tabiki spor. Sporu hayatından hiç çıkarma. İdeal kilonda dahi olsan spor yapmaya devam etHaftada minimum 150 dk yürüyüş yapman metabolizmanıhızlandıracaktır. Telefonuna indireceğin programla günlük adım sayınızı arttırmayı hedefle. Günlük adım sayın 10.000’in üzerinde olması o gün için spor yapmış kabul edileceğinizin göstergesidir unutma!
• Eğer bunları uygulayıp hala kilo veremiyorsanız mutlaka yediklerini yaz. Beslenme günlüğü tutmak kendini kontrol etmeni sağlar nerede hata yaptığını bulmana yardımcı olur.

***Hepsini hallettin sorun yok. Ama en önemli meseleyi atlama!
Koruyamadığın kiloya inmenin hiçbir anlamı yok!Önemli olan kilo vermek değil verdiğin kiloyu korumak ve sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı olarak benimsemek.
Sağlıklı ve formda günler...

Ayrıca Fadime Hanım bizlerle sağlıklı tarifler paylaştı. O tariflere de ayrı ayrı yer verdim. Ödem atıcı çay, avokadolu hurmalı toplar, kuru börülce salatası, yoğurtlu kabaklı tarif o anda lezzetine baktığımız tariflerdi. Bu güzel ve özel gün için Sayın Uzman Diyetisyen Fadime Şenses hanımefendiye yeniden teşekkürlerimi sunuyorum.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim.
Uzm. Dyt. Fadime Özgök ŞENSES
BESLENME DÜNYASI: Beslenme ve Diyet Danışmanlığı
Kurtuluş Mah. Cumhuriyet Cad. MNS Plaza, (Çifte Minare Karşısı)K:9 Nu:44 Seyhan/ADANA
info@fadimeozgoksenses.com
www.beslenmedunyasi.net