28 Ağustos 2014 Perşembe

Hande Yanç ve Yaratıcı Koleksiyonları

Merhaba, online alışveriş üzerine ne düşünüyorsunuz bilemiyorum; ama şimdilerde hızlı büyüyen bir sektör. Her şey anlık ve çok hızlı gelişip, değişiyor. Uzun zamandır moda ve tasarım üzerine güzel işler çıkaran, tarzı ve stili ile dikkatimi çeken Hande Yanç'ı tanıdım. Atölyesini ziyarete gittim. Bu yazımda kendisinin başarılı çalışmalarından ve tasarımlarını nasıl ortaya çıkardığından bahsedeceğim; ama öncesinde şuna değinmek istiyorum. Sizede moda ve tasarım ile uğraşan insanlar farklı gelmez mi? Tasarımcıların kendilerine ait stilleri olur. Onları her gördüğünüzde yaşamlarında yeni ve farklı bir şeyler olduğunu görüp, keşfedebilirsiniz. Stil danışmanlarının, moda ile uğraşan ve hakkını veren kişilerin herkesten farklı görüp herkesten farklı duyduklarını düşünüyorum. Onların dünyaları ve bakış açıları daha farklı gibi. Boş bir duvardan yada bir nota sesinden ilham alıp harikalar yaratabilirler. Sanatçı ruhlu doğuluyor sanırım. Bir balık burcu olarak, sanata ve sanatçıya sevgim saygım sonsuz.
Aynı şekilde Hande Yanç'da baktığında üç boyutlu görebildiğini, bir kumaşa yada başka bir nesneye baktığında üzerinde yüz, hayvan yada değişik çeşitli motifler gördüğünü dile getirdi. Bunlardan da esinlenerek çalışmalarını üretiyor. Kendisi ESMOD Istanbul moda tasarım eğitimi almış. 

Bu güzel ürünler nasıl çıkıyor? Tabiki bunları tasarlarken bir şeylerden ilham alıyor. Örneğin 2014 yazlık koleksiyonun adı RUSH. Bir filmden esinlenmiş. Film 1960'lı yıllarda geçiyor. Gerçek yaşamdan alınan hikayede iki tane F1 pilotunun rekabeti ve yarış hikayesi ele alınıyor. RUSH koleksiyonu, Hande Yanç'ın filmi izledikten sonra yapmaya karar verdiği bir çalışma oluyor. Dolayısı ile kıyafetlerin üzerlerinde 1960'lı yılların esintileri var. Çalışmalarında müzik (elbise ve bluzların üzerinde bulunan plak), özgürlük, çılgın yaşam, adrenalin ve heyecanı bol aksiyonlu geçişler ve renkler kullanmış. Özellikle koleksiyonun her bir parçasının kendine özgü adı var. Örneğin bir eteğin adı formüla skirt, sarı harika bir bluzun adı Blondie (yine o yıllara ait bir şarkıcının adı) hippi gömlekler vs... Düşünüyorum da... Nekadar harika bir duygu! Kendi tasarımını hazırlıyorsun, çiziyorsun ve isimlerini kendin belirliyorsun ve o ölümsüzleşiyor! Harika bir duygu olsa gerek.


2015 sonbahar/kış koleksiyonunun hazır olduğunu söyledi. Oley haberi önce aldım. Hafiften sırları vereyim. 2015 kış için içerisinde geometrik hayvan figürleri bulunuyor. Tasarımın adı A/W '15 mythological - koleksiyon. Bu tasarımıda geometrik şekillerden ilham alarak hazırladığını belirtti. (Zebra, kuş vs...) Geometrik hayvan figürleri? Yani nasıl bulunur ki böyle bir fikir ?  Hemen nasıl aklına geldiğini sordum ve onunda kendisine dövme (tattoo) yaptırmaya gittiğinde geometrik şekillerden esinlendiğini belirtti. Tasarımlarında kokteyl, gece ve günlük kıyafetler yer alıyor. Kıyafetler yaş itibari ile her kesime hitap ediyor. Çok rahat günlük kullanıma uygun spor şık ürünler var ve onlara bayıldım. Hande Yanç Vintage tarzı seviyor. Eski düğmeleri topladığını ve çalışmalarında o düğmeleride kullandığını belirtti. Antika meraklısı ve çalışma alanında da bu izler rahatlıkla görülüyor. 
Kapıdan girince sol tarafta 1920'li 1930'lu yıllara ait valizli bir kısım var. Dekor amaçlı tablolar ve tabloların yanında dikkat ederseniz duvarda asılı eskilerden kalma dikiş ipleri yer alıyor. Yerde duran bir radyo var. Oraya bakıp bir kaç dakika daldığımı hatırlıyorum. 

Ayrıca fotoğrafta görmüş olduğunuz dikiş makinesi ayrı bir nostalji veriyor etrafa. Oturalan küçük puf'un ayakları yine eskilerin dilinden aslan ayak olarak geçiyor. Buarada aynı dikiş makinesinden anneannemin evinde hala bir köşede var. Onun seside güzeldir. Tıkır tıkır tıkır.... Yoğun bir ses ama sevimli. Ahhhhh,,,, eskiler hatırlıyorum :) görmüş olduğunuz cam kavonozların içi düğme dolu. Çeşitli çeşitli renk renk eski düğmeler var.

Küçük bir ayrıntı daha yukarıda bulunan fotoğraftaki dikiş kutusu tam bir antika. Şimdi arasanız öyle yoktur. Bizimde vardı ama iki katlıydı. Bu atölye beni çocukluğuma götürdü. Antika eşyaların arasında böyle huzur buldum. 
Hande Yanç adı ile ürünler, bazı designer storler'da görmüş olabilirsiniz satışta; ancak ben online olarak sayfasına girip tüm kıyafetleri incelemenizi tavsiye ederim. Kumaşlar kaliteli ve birçoğu ipekten. Gördüm ve inceledim. Sayfalarında Online satış var. Ayrıca, kendisine internet adresi üzerinden email yolu ile iletişime geçip, ürünlere bakabilirsiniz. Yenilikleri ve modelleri Instagram adresinden takip edebilirsiniz
Hande Yanç, seni tanımak güzeldi! Atölyenin kapılarını açıp, beni konuk ettiğin için ve ayrıca blogumda yer aldığın için teşekkür ederim.
Instagram adres: handeusluyanc 
Email adres: info@handeyanc.com 
Telefon: 05325505053