27 Temmuz 2014 Pazar

Pizza Deneme Pakmaya Aktif Hamur Mayası

Ev yapımı pizza nasıl yapılır? Ne kullanmam gerekir? Hamur kabarır mı? Hamuru ne ile mayalamam gerek? Hamurun dinlenmesi gerek mi? Lezzetli olur mu? İçine ne koymalıyım? Hamuru nasıl yoğuracağım, hangi kıvamda duracağım? Yoruldum! Siz nasıl yaparsınız?


İlk denememi Pakmaya aktif hamur mayası kullanarak yaptım. Maya, paketi açınca içinden küçük granüler formda ve krem renginde bulunuyor. Gördüğünüz paket 100g’lık bir paket. İşiniz bitince eğer paketin içinde kalır ise paketin ağzını sıkı sıkıya kapatmak gerekiyor.
Fotoğraflarda pişmeden önce ve sonra halleri çok net gözüküyor.


Genel Sonuç:
* Görmüş olduğunuz fotoğraflar kuru maya denemesi; ancak aynı ölçüler ve tarif ile ikinci denememi Pakmaya “yaş maya” ile gerçekleştirdim ve daha olumlu sonuç aldım. Yani yaş maya ile yaptığım pizza, daha puf puf oldu ve ilk denemeye kıyasla daha mutlu ediciydi.


İlk deneme Kuru Maya ile Yaptığım Sonuç:
* İlk deneme olarak süper değildi; ancak çoookk kötü de değildi… 
İyi pişmişti ve sıcak sıcak fırından çıkınca yendi J Daha çook ustalaşmam gerek! Yetersizim çok net J
* Hamuru kalın değil ince oldu. Hamur ince olunca daha lezzetli oluyor ve kalına kıyasla daha hızlı pişiyor.
* Pizzanın iç malzemesi nekadar zengin olur ise, pizza okadar güzel oluyor.
* Pizzamızda kırmızı ve yeşil biber eksik biliyorum, farkındayım, bu seferlik böyle olsun istedim J
Yazımı okuyan, duyan, gören, sebep olupta yeni öğrenen herkese şimdiden afiyet olsun.