9 Temmuz 2014 Çarşamba

Friends Cafe, Sushi Günüm!

Herkese merhaba, Sushi’yi sever misiniz, yer misiniz bilmem? 

Ama ben yiyemeyenlerdenim! Hayatım da sadece bir kere tadına baktım (Türkiye de değil) ve tattıktan sonra da bir daha yok ben Sushi almayım dedim! J Ancak bugün, ön yargılarımı yıktım ve yeniden denemek için cesaretimi topladım. Friends Sushi Cafe’ye gittim ve İrem Hanım’ın (Friends cafe sahibi , cıvıl cıvıl ve çok tatlı bir bayan) önerileri ile kendimi aştım. Friends Cafe/ restoran sürekli gittiğim bir mekan. Mekanın yeri çok kolay, Balcalı Hastanesine varmadan soldaki petrol ofisinin içerisinde bulunuyor.


Uzak Doğu lezzeti dışında, dünya mutfağı yemekleri de var. Her gittiğimde ana yemeklerinden tercih ettiğim lezzet “Çökertme”. Tarif edemiyorum, tatmak gerek! Çökertme bana göre mekanın bir numarası diyebilirim. Ortam ferah, geniş ve huzurlu. Oturma alanı olarak, iç mekan olduğu gibi ayrıca dış mekan da çok güzel. Bahçesi var. Çocuk parkı var. En güzel tarafı da, şehrin gürültüsü yok! Huzurlu ve tatlı bir mekan. 


Çalışanları güleryüzlü. En önem verdiğim şey ise, siparişlerin çok beklemeden gelmesi. Friends’te genel anlamda böyle bir sıkıntı yaşamadım.
Rezarvasyon ve detaylı bilgi için http://www.adanafriendscafe.com/ ziyaret edebilirsiniz.
Mekan hakkında küçük bir bilgi verdikten sonra, konuyu bölmek istemiyorum ve Sushi denemem nasıl oldu kaldığım yerden devam etmek istiyorum J Bu sefer kararlıydım! Şunu demek istiyordum! Bugünnn günlerden nee???? Aaaa! Pazartesi Friends’te Sushi fırsat günü. Yani Sushi de %50 indirim var. Hadi Sushi yemeye gidelim! Arkadaşlarımdan bu daveti birçok kez aldım ve sonuç hep şu şekilde oldu. Masa da herkes Sushi yerken ben Çökertme ile eşlik ederdim J Buna bir son vermek gerek artık diye düşünürkeennnn! Vee sonuç başarılı, İrem Hanım ilk etapta çiğ değil de pişmişler ile başlayalım deyince rahatladım J Gerçekten şuanda menüde bulunan “44 numaralı Deep Fried Crunchy Roll” benim favorim oldu. 


Çünkü sadece çiğ balık değildi yediğim. En azından pişmişti J İlk etapta ön yargılı deneyen biri için pişmiş Sushi denemesi daha iyi olabilir diye düşünüyorum. Teşekkürler İrem Hanım, beni düşündüğünüz için. Peki bu 44 numaralı Sushi’min içerisinde neler vardı? Yengeç, karides, avakoda, ince ince kıyılmış marul, salatalık, japon omleti ve masago (masagonun ne olduğunu tam anlamamak ile beraber fotoğrafta gözüküyor sushimin içerisinde bulunan küçük turuncu şeyler oluyor J ) Tadına bayıldım. Böyle patates kızartmasının lezzetlisi gibi. Rhatsız etmiyor ve yedikten sonra diğer halkayı almak için sabırsızlanıyorsunuz. Ayrıca 89 numara da hoş gözüküyordu. Adı “Shrimp Tempura”.  Onun dışında fotoğrafladıklarım tabiki çiğ olanlar, turuncular dışı somon sargılı olanlar vs… 


Bahsettiğim gibi, Sushi haftanın her günü olduğu gibi sadece Pazar günü yok. Ayrıca pazartesi ve perşembe günleri Sushi’de %50 indirim var. İndirimden ötürü, pazartesi ve perşembe günleri mekan inanılmaz kalabalık oluyor. Rezervasyon ile gitmekte fayda var. Sushi servis saat aralıklarını da belirtmek istiyorum: Öğlen 1200 – 1500 ve sonra akşamüzeri 1800 – 2200 saatleri arasında hizmet veriliyor. 


Değişik bir gün oldu! Ayrıca değişik bir lezzet ve denemeydi benim için! 44 ve 89 numaralı Sushi’ler artık benim

J Deneyen herkese şimdiden afiyet olsun! J