16 Haziran 2014 Pazartesi

Pakmaya, Damla Sakızlı Muhallebi!


Damla Sakızı…
Damla Sakızlı kahve, damla sakızlı sakız J Damla Sakızlı Reçel, Damla Sakızlı dondurma veee DAMLA SAKIZLI MUHALLEBİ! Damla Sakızlı olan her şeye Varım! Bayılırım… Özellikle kokusuna… Pakmaya Damla Sakızlı Muhallebiyi denedim ve dikkat ederseniz fotoğrafı çekerken yanına kocamanın bir nazar boncuğu koydum. Nazar değmesin sana Pakmaya J 

                                      

Lezzeti gerçekten çok başarılı. Geçen yıl Alaçatı’nın ünlü ve özel bir muhallebicisin de en son yemiştim ve sanki Pakmaya beni aldı yeniden oralara götürdü. Çok hafif ve mis gibi sakız kokuyor. 5 porsiyon çıkıyor. 5 porsiyon çıkıyor diyorsun da... Fotoğrafta göremiyoruz kalanlar nerede diyorsanız onlar çoktaannn bittiler. Bu sefer küçük yuvarlak servislerim de vardı… Küçük atıştırmalık olarak ayırdım. Sıcak yaz günlerinde, buzdolabından çıkınca hafif ve tatlı bir atıştırmalık olsun istedim. Hazırlanışı çok kolay.

                                                            İşte Tarifi ve Hazırlanışı :
750 ml (3,5 su bardağı) sütü bir tencereye dökün ve üzerine paketin tamamını boşaltın. Orta ateşte devamlı karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca ocağı kısın ve 1 yemek kaşığı (yaklaşık 25 g) margarin veya tereyağ ilave edin. 3-4 dakika kadar soğuması için bekleyin. Daha sonra bir çırpma kabına boşaltıp mikser ile 5 dakika orta devirde çırpın ve servis kaselerine döküp buzdolabına koyun.

Paketimin arkasında öneriler bölümünde iki nokta vardı hemen paylaşmak istiyorum:
* Daha az yağ kullanmak isterseniz, hazırlama esnasında 1 tatlı kaşığı (yaklaşık 10g) margarin/tereyağı ilave edebilirsiniz.
* Veee tabiki!!!!! Servis öncesi damak zevkimize bağlı olarak, üzerine meyve, çikolata parçaları, arzuya bağlı olarak dondurma ile servis yapabiliriz.
Geleneksel Lezzetin Ustasına Güveniyorum!

Afiyet olsun!