29 Haziran 2014 Pazar

Kırmızı Narlardan KIRMIZIDAM Nar Ekşisi!


Rengarenk mis gibi sebzeleri meyveleri kim sevmez? Özellikle bu yaz sıcaklarında tercim hafif yiyeceklerden yana oluyor. Mevsim meyvelerini ve sebzelerini nasıl alıyorum? Tabiki semt pazarları tercihim ancak güneşin kendini iyice hissettirdiği bu zamanlarda market alışverişleri de ön planda oluyor. Son günlerde özellikle pazarlarda karşılaştığım tüketici soruları hep şu şekilde: Bu organik mi?
Organik gıda, son zamanlarda çok duyduğumuz, alışveriş yaparken de acaba bu organik mi diye iç geçirdiğimiz bir kelime biliyorum. Bilinçli tüketici artık bu soruyu kendisine soruyor ve önlemini almaya çalışıyor.
Doğal güzellikleri çok sevdiğim için, bugün sizlere tanıtmak istediğim bir ürün var. Özellikle formda kalmak isteyen bayanlara da bu esnada küçük bir püf nokta vereceğim. Kırmızıdam nar ekşisini denedim ve inanılmaz memnun kaldım. Tadından doğallığı çok net anlaşılıyor. Kırmızıdam markasını Nar ekşisi ile tanıdım. Birçok nar ekşisi denedim, ancak hazır olanların tadı ve lezzeti beni memnun etmedi.  Eminim ki, nar ekşisi birçoğumuzun sofralarından, salatalarından, yemeklerinden ayrılmaz bir parçadır.  

Kırmızıdam organik nar ekşisini denedim, tadını beğendim ve sonradan öğrendim ki Kırmızıdam Zirai İşletmesi tarımsal üretim modelini konvansiyonel sistemden çevreyle dost üretim tekniği olan ekolojik ve organik sistemlere çevirmiş. Bu üretim modelini Avrupa standartlarında kabul görecek şekilde organik sertifikalı hale getirmiş. Lezzetli narlar tanelenip ayıklandıktan sonra tanelerinden suyu çıkarılıp, bakır kazanlarda odun ateşi eşliğinde 24 saat kaynatılıp bin bir zahmet eşliğinde lezzete dönüşerekten sofralarımıza geliyor.
Adresten mevsim ürünlerine ve detaylara ulaşabilirsiniz:
Avrupa’nın birçok ülkesine tazecik doğal ürünler ihraç ediliyor ki bu bence süper bir durum. Dalından yeni koparılmış hissi veren zamanında çıkan meyveler benim tercihim. Her meyveyi zamanında yemeyi seviyorum ve elimden geldiği kadarı ile buna özen gösteriyorum. Veeee özellikle bayanlar için nar ekşisini nasıl sır olarak kullandığımı açıklamak istiyorum. Yoğun ve bol kalorili yemekler yediniz, kendinizi kötü hissediyorsunuz ve ertesi gün için diyet listeleri beyninizde uçuşuyor değil mi? Hangimiz böyle olmadık ki? Ya da bugün çok kaçırdım, aman yarın dikkat edeyim diyoruz değil mi? 

İşte tam o nokta da hafif yiyeceğim gün, bol yeşilliklerden oluşturduğum salatamı hazırlıyorum ve içine sızma yağ vs koymak yerine, salatamı nar ekşisi ile canlandırıp, lezzetlendiriyorum. Çünkü yağa boğmuş olduğumuz bir salata kesinlikle hafif ve düşük kalorili bir öğün değil bana göre. Kimileri hafif salatalar yaparken bile içerisine, bir tatlı kaşığı sızma zeytinyağı ekliyorlar, olabilir, ancak nar ekşisini kullandığım zaman ve içerisine baharatları da yeterli derecede attığım zaman salatamın tadından yenmiyor. Yanına da bir büyük buz gibi ayran. Uzun süre tok kalmaya yetiyor.
Mutfaklarımızdan ve yanı başımızdan organik gıdaları ayırmamak üzere deyip, Kırmızıdam nar ekşisini teşekkür ediyorum.

Herkese organik, güzel günler!